7 Nisan 2008

3 RENKLİ SALATA

Bu aralar çok canım sıkkın. Son bir haftadır, adeta kendimde değilim. 30 Mart 2008 de, ortaokuldan beri sıra arkadaşım olan, dünyalar tatlısı Seba'cığımı kaybettim.
Bu kadar genç yaşına rağmen bu kadar çile çeken sevgili arkadaşıma, Allah'tan rahmet diliyorum. Mekanın cennet olsun Seba'cım. Birlikte geçirdiğimiz güzel günleri, senin sıcak arkadaşlığını daima hatırlayacağım. Beni çok üzdün ama çok.

Yaşam devam ediyor diyerek tarife geçiyorum.

Bu salatayı, göz kararı yaptığım için, detaylı malzeme listesi veremeyeceğim. Fakat herkesin yapabileceği kadar kolay bir salata. Görüntüsü de bir o kadar dekoratif ve güzel.

Ana malzemeler haşlanmış patates , haşlanmış pancar, yağda kavrulmuş rendelenmiş havuç, yeşil taze soğan, maydanoz, dereotu, 1 adet rendelenmiş ve kavrulmuş soğan, mayonez, yoğurt, tuz, karabiber, limon suyu.

Haşlanmış patatesler rendelenir veya ezilir, yarısına taze soğan, maydanoz ve dereotu ince kıyılarak karıştırılır, 1 kaşık mayonez, 1 kaşık yoğurt, bir parça zeytinyağı, yarım limon suyu, tuz ve karabiber eklenir.

Geri kalan patatesler, iki parçaya ayrılır. Bir parçasına, haşlanmış, rendelenmiş pancar ve rendelenip, kavrulmuş soğan eklenir, 1 kaşık mayonez, 1 kaşık yoğurt, tuz ve karabiber eklenir ve karıştırılır.

Diğer parçaya ise, kavrulmuş rende havuç ve yine 1 kaşık mayonez, 1 kaşık yoğurt, tuz ve karabiber eklenir ve karıştırılır.

Dikdörtgen bir kek kalıbının altı ve yanları, naylon film ile kaplanır. Her ne kadar ben önce havuçlu parçayı alta koymuş olsam da pek tavsiye etmiyorum, şekilde deformasyon olabiliyor.
Bundan dolayı, en alta, patatesli karışımı koyup, ortaya pancarlı ve en üste de havuçlu karışımı koymakta fayda var.
Üzerini maydanoz ile süsleyebilirsiniz.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Feyhancım arkadaşına üzüldüm, böyle durumlarda elden bir şey gelmiyor, Allah'tan rahmet diliyoruz...

Ben hayatında böyle nefis ve dekoratif salata görmedim, desem inanın...Bayıldım....

Ellerinize sağlık....

Betül İnce dedi ki...

Feyhan'cığım,

Başın sağolsun.

Sevgilerimle.

ufukmutfakta dedi ki...

Feyhan, başın sağolsun. Genç kayıplar daha çok iç acıtıyor galiba. Allah ailesine ve sevenlerine sabır versin. Salatan ise; tablo gibi olmuş, ellerine sağlık...

Ferah Gülşen dedi ki...

Feyhan'cığım başınız sağolsun Allah tum sevdiklerine sabır versin. Soylenecek hic bir kelime teselli olmaz,ates dustugu yakar sadece.

Canım, pastan, ay pardon :), salatan çok leziz görünüyor. Pasta gibi duruyor gerçekten.. Eline sağlık.

gülizar dedi ki...

Feyhan'cığım öncellikle başın sağolsun,mekanı cennet olsun inşallah.Salatada tam benim damak tadıma göre olmuş bu güzel tarif için teşekkürler...

Moonish (moonsun) dedi ki...

Canim FEYHAN;

Arkadasini kaybetmene cok uzuldum, Seba'ya Allahtan rahmet diliyorum , mekani cennet olsun, huzur icinde uyusun sevgili dostun... Basin sag olsun tekrar Feyhancim...

Bu arada tarifte cok guzel gorunuyor, ellerine saglik. Kucak dolusu sevgiler gonderiyorum sana..:)

Aybike Ceylan dedi ki...

Feyhan'cigim,
Oncelikle basiniz sagolsun. Allah ailesine ve sizlere sabir versin.

Ellerine saglik harika olmus.

Ferkay dedi ki...

Merhaba canım. Arkadaşın için çok üzüldüm. Başın sağolsun bitanem.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım basın sağolsun.Arkadasını kaybetmene uzuldum.
Tarıfın cok sık olsun.Ellerıne sağlık.Sevgıler..

HULYA dedi ki...

Feyhan'cığım,
arkadaşına çok üzüldüm canım.Allah rahmet eylesin sizlerin de başı sağolsun.Salatan çok lezzetli bir tarife benziyor .ellerine sağlık.Sevgiler
(MUTFAKTA BIRI MI VAR??? )

lezzetlilerim dedi ki...

Canım ya başın sağolsun.
sevgiler

Yaren dedi ki...

Canim cok güzüldüm basin sag olsun.Elbette hic kolay degil,ama seninde dedigin gibi hayat devam ediyor,acisiyla tatlisiyla.Allah sevdiklerine sabir versin.Salatanda gercekten süper olmus.Renkler o kadar canliki insanin elini uzatasi geliyor.Ellerine saglik canim.Sevgiyle kal.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

canım çok üzüldüm öncelikle başın sağolsun Allah sabır versin..
bu salatayı bende çok severim çok şık oluyor bir okadarda lezzetli ellerine sağlık canım öpüyorum sevgiler

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Feyhan'cığımm,

Arkadaşın için çok üzüldüm, başın sağolsun... Teselli edecek hiç bir söz yok bilirim, sabır dilemekten başka.....

Pasta salatan, ya da salata pastan:) enfeeesss olmuş ellerine sağlık,

Sımsıcak sevgiler...