9 Haziran 2007

Bol Çikolatalı Muffin



Her ne kadar adı bol çikolatalı muffin de olsa, hiç bir şey brownie ya da çikolatalı çamur kek (chocolate mud cake) gibi bol çikolatalı olamaz bana göre.

Fakat bu muffin tarifinin de, onlardan daha hafif olduğu tartışılmaz.


Malzemeler

90 gr eritilip ılık bekletilmiş tereyağı
375 gr kekun
50 gr kakao
165 gr inceltilmiş şeker (ben ya pudra şeker kullanıyorum ya da toz şekeri rondodan geçiriyorum.)
1 yumurta
330 ml süt
130 gr irice doğranmış beyaz çikolata
100 gr irice doğranmış sütlü çikolata

Hazırlanışı

12 adet derince muffin veya brownie kalıbının içine küçük kek kağıtlarından yerleştirin veya yağlayın.

Yukarıda yazılı olan tüm malzemeleri, geniş bir kapta, birbirleriyle karışana kadar, büyük bir metal veya tahta kaşıkla karıştırın.

Her bir kalıbın 2/3 ünü dolduracak kadar karışımdan, kaşıkla kaplara koyun.
160 dereceye ısıtılmış fırında 30 dk. pişirin.

Soğuduktan sonra, kaplarından çıkartın.

Muffinler soğuduktan sonra, kapalı bir kapta bir gün buzdolabında bekletildikleri takdirde, lezzeti daha bir güzel oluyor.

Afiyet olsun...

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Sevgili Feyhan'cığım,
Muffin'lerin çok nefis gözüküyor ellerine sağlık canım.İçeriğini okuduğumda belirttiğin gibi hafif olduklarını düşündüm bende.))Aşağıdaki posttaki o rengarenk renk cümbüşü kurabiyelerinin ise albenisi çokkkk fazla.Ne kadar marifetlisin sen böyle Allah nazardan saklasın seni.Belliki severek,isteyerek ve sevgini katarak yaptığın için birde elinden çıktığından hepsi tammmmmm 10 numara.(10 üzerinden 10 numara ama..))

Sevgilerimi gönderip yanaklarından öpüyorum seni Feyhan'cığım..

Sevgiyle,

Leziz Tarifler dedi ki...

Gül'cüm,

Senin iltifatların yokmu, dünya tatlısı bir şeysin yahu.
Ne diyeyim ben sana. Hayranım pozitif enerjine.
Ben de senin yanaklarından öpüp sevgilerimi gönderiyorum.

Adsız dedi ki...

Ferhan Hanım,
Sayfanızı inceledim biraz ve hayran kaldım kurabiyelerinize.Pastalarınız da oldukça başarılı.Pembeler,maviler,beyazlar ne çok yakışmış kurabiyelere.Ben de yapmak istiyorum,Gül öğretecek bana şeker hamuruyla kurabiye yapmayı.Sizinkilerden örnek almayı isterim.Ellerinize sağlık.
Sevgilerimle...

BEYHAN

www.beyhan.ile.biz

Leziz Tarifler dedi ki...

Beyhan'cım merhaba,

Sitemi ziyaret etmen beni çok sevindirdi. Ama en çok yaptıklarımı beğenmen. Çok naziksin. Teşekkür ederim.
Sevgiler...
Not: Bana kısaca Feyhan diyebilirsin, hanımı atabiliriz..:)))

Leziz Sofralar dedi ki...

Feyhancim yine döktürmüste düktürmüssün ellerine saglik ikimizde benzer ciklata agirlikli tarifler yapiyoruz galiba cikolata delisi oldugumuz bu yolla cok belli oluyor:))top kekine bayildim canim bende denerim mutlaka,ayrica yukardaki yorumlardaki iltifatlari fazlasiyla hakediyorsun canim sevgiler...

Leziz Tarifler dedi ki...

Seval'cim,

Ne naziksin canım teşekkür ederim. Sen de benden aşağı kalmıyorsun. Senin siten de o kadar güzel ve iç açıcı ki, girdiğim zaman çok ferahlıyorum. Çilekli tariflerin ise muhteşem. Çikolata yoğun tat seviyorsan eğer, chocolate mud cake i denemeni öneririm.
Sevgilerimle, yanaklarından öptüm.

Adsız dedi ki...

Feyhan Hanımcım ben Azize nefis olmuş muffinlerin ellerine sağlık
sevgiler
http://zxc654.blogcu.com

Leziz Tarifler dedi ki...

Azize'cim, sağolasın. Sevgiler...

Cafe Gusto dedi ki...

Merhaba Feyhan
Yine harika bir tat yapmışsın.Çikolatalı lezzetler insanı adeta büyülüyor.Ellerine sağlık

Leziz Tarifler dedi ki...

Merhaba Serpil,
Ziyaretin için teşekkürler. Bu muffin süper bir şey.