29 Eylül 2007

Doğal Mayalı Ekmek

Bu ekmeğin tarifini özellikle günlüğüme koyuyorum. Çok lezzetli bir şey bu.

Piştikten sonra, hemen 1 dilim alınıp, bir parça tereyağı ile yemenin tadına doyum olmuyor.

Tost yaparken de, dağılmıyor ve çok güzel kızarıyor. O yüzden ben bu tarifi çok ama çok seviyorum.

Tarifi verirken, ekmek makinasına göre verebiliyorum.

Malzemeler

220 ml su
120 ml yoğurt
2 çorba kaşığı limon suyu
2 çorba kaşığı zeytinyağı
540 gr un
1 çorba kaşığı şeker
1 kahve kaşığı tuz
2 kahve kasşığı aktif kuru maya

Hazırlanışı

Su, yoğurt, yağ ve limon suyu karıştırılıp, ekmek makinası kabına dökülür.
Unla şeker ve tuz karıştırılır ve kalıba dökülür. Çukur açılıp, içine maya konur.
Kap makinaya yerleştirilir. Benim makinamda Fransız programı var ben ona ayarlıyorum. Ekmek ağırlığı olarak 750 gr seçiyorum. Orta kızarmış seçiyorum ve aşağıdaki nefis şey çıkıyor.

Evet. Sıcacık çıktı makinadan. Evde herkes onu bekliyor 4 gözle. Enfes bir koku. Taze, çıtır ekmek kokusu.

Bir dilim illa ki kesilecek. Tereyağ önceden hazırlandı bile.

8 yorum:

Beyhan dedi ki...

Ooo!!!süper.Feyhan'cığım ekmeğin çok güzel kabarmış.Ben bu aralar pide yemekten ekmek yapmadım hiç.Yoğurdu hiç kullanmadım ekmek makinasında.Bu tarifi mutlaka deneyeceğim,tadını merak ettim.
Ellerine sağlık...

Hülya dedi ki...

Mis gibi ekmek kokusu geldi burnuma;))
Çok leziz görünüyor.İftardasırf böyle,tereyağlı çayla bile yenebilir...

Sevgiler...

esra(büyüleyenmutfak) dedi ki...

merhaba;

sevgili feyhan sende iyiki benim sayfaya uğramışsın ve bu sayede ben de seni keçfettim sayfalarını tek tek dolaştım herşey harika ellerine sağlık
sık sık görüşelim

sevgiler

Cafe Gusto dedi ki...

Feyhancığım ellerine sağlık ama öyle tereyağı falan kilolar ne olacak sonra :)
Benim ekmek makinemin yoğurma aparatı dönmüyor.Bir türlü servise de götüremedim.Tembellik mi yoğunluk mu bunun adı bilmem..
sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Feyhan'cığım,sıcak ekmek olurda tereyağı olmazmı hiç..))Ellerine sağlık pek nefis görünüyor.Sanki burnuma kokusada geldi diyebilirim..))Sahura bizdemi yapsak acaba??Afiyetler olsun tatlım!!Tarifinide çok değişik buldum.Denemek gerek,tadına bakıp gelip sana teşekkür etmek gerek..))

Sevgilerle kal canım Feyhan'cığım..

Adsız dedi ki...

ooo nefis gözüküyor...

merhabalar,

bende kenwood var, ilk başta ciddi sıkıntılarım olmuş ve hevesim kaçmıştı, ancak araştırırken tesadufen bir-iki siteye denk geldim, bunlardan http://www.ekmeksanati.com sitesindeki tüm tarifleri neredeyse denedim, hepsi de denenmiş olduğu için kesinlikle sorun yaşamadım, sanırım forum bölümü de var, ancak üyelik gerekli. birçok insan hazır unları kullanıyor. hazır kutulu unlara bence hic gerek yok, organik un, bal, deniz tuzu ve arıtılmış su ile nefis organik ekmekler yapılabiliyor.

Adsız dedi ki...

bu tarifi birkaç kez denedim. özellikle ekmeğin kesilirken dağılmıyor olması dikkatimi çekmişti. çok başarılı bir tarif. şaşmadan uygulanırsa arzu edilen sonuç kesinlikle alınıyor. teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Merhaba, tarif için teşekkürler. Kahve kaşığından kastedilen çay kaşığı değil mi? Bir de şeker, tuz ve maya için ölçüler silme mi, tepeleme mi yazabilirseniz sevinirim. Teşekkürler.