18 Eylül 2007

Çikolatalı Kurabiye

Mayıs ayında Dubai'ye gittiğimde, Emirates Mall'da bulunan Carrefour'dan, badem unu almıştım. O zamandan beri, hamurunda badem unu ve çikolata bulunan bir kurabiye yapmak istemiştim. Çeşitli tarifler aradım fakat hiçbiri aklıma yatmadı.

En sonunda klasik kurabiye hamurumda kullandığım malzemeleri biraz değiştirerek ve gerekli ilaveleri yaparak, güzel bir hamur elde ettim. İçine çikolata koyacağım için, şeker miktarını bayağı azalttım.

Ve ortaya bu kurabiyeler çıktı. Hafif ve oldukça lezzetli oldular.



Malzemeler

250 gr tereyağı
500 gr un,
100 gr pudra şekeri
80 gr badem unu (badem tozu)
1 çay kaşığı badem aroması
1 yumurta
3 yemek kaşığı yoğurt
2 su bardağı damla çikolata

Hazırlanışı

Tereyağ, yumurta, yoğurt oda sıcaklığına getirilir. Çikolata hariç, tüm malzemeler mikserin hamur ayağıyla karıştırılır ve oldukça homogen bir hale getirilir. Bir naylona sarılarak, buzdolabında 1 saat bekletilir.

Buzdolabından alınan hamurdan, iri ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp, avuç içinde inceltilir ve yassıltılarak, genişletilir. Tam ortasına 1 tatlı kaşığı kadar, damla çikolata konur. Ve hamur kenarlardan yuvarlanarak, top haline getirilir, çikolatanın içte kalması sağlanır.

Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir. 170C fırında üzerinin kızarması beklenmeden, yarım saat kadar pişirilir. Sıcakken üzerlerine pudra şekeri dökülür.

Belki bir başka sunum şekli olarak, erimiş çikolata ile çizgiler de oldukça hoş görünebilirdi.


5 yorum:

NiNo dedi ki...

ayyyy ne sirin bi kurabiye bunlar bole kurabiye diye isiriyosun yureginden cikolata cikiyor :D surpriz yapiyor size :D ellerine saglik canim sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba Feyhan, ne güzel kurabiyeler bunlar...

Tek kelimeyle nefis.. Tadınında çok güzel olduğu belli. Ellerinize sağlık.

Badem unu burada hiç görmedim acaba bademi çok ince çekerek bu unu elde edebilirmiyim...

Sımmsıcak sevgiler...

ufukmutfakta dedi ki...

Oy oy oy bu çok güzel. Tam bana göre, ellerine sağlık..

Leziz Tarifler dedi ki...

Merhaba Zerrin,

Kabuksuz bademi çok ama çok ince çekersen, toz haline gelirse tabii ki olur. Ben İstanbul'da hiç böyle bir ürün aramadım. Orada dolaşırken, son gün gözüme ilişti, alayım dedim. Yarım kg almışım keşke daha çok alsaydım. Sevgiler canım..

Unknown dedi ki...

feyhanım nefis olmuş kurabiyelerin, olsada yesek :-)ellerine sağlık, sevgiler canım...