6 Temmuz 2007

Çin'li Tavuk Krep


Bu krep tarifi, çok sevdiğim Fransızca hocam, sevgili Catherine'in tarifi. Yani orjinal Fransız..:)

Kendisi, sevgili Canan ve beni, evine krep partisine davet etmişti yıllar önce.
Tatlı ve tuzlu olmak üzere iki çeşidini de yapmıştı.

Daha sonra cocuğu olunca, cocuğunun gelişimini düşünerek, Fransa'ya dönüş kararı aldı ve bizleri maalesef bırakıp gitti.

Ben de blogumda kendisini anmak adına, onun tarifini yapmayı düşündüm.
Tarifi dört dörtlük bir krep tarifi.

Benim vereceğim tarif tuzlu krep tarifi, tatlısı için tek yapılması gereken içine tuz yerine 1 tatlı kaşığı kadar şeker atmak..:)))

Tabii krep Catherine'in, geri kalan benim tarifimdir...:)
Ben bu sefer tavuklu sebzeli yapmayı seçtim. Çin usulü olsun istedim.

Ve ortaya multinational, 8 kişilik bir krep tarifi çıktı...:)))

Malzemeler

8 Adet Krep Yapımı İçin

1/2 lt süt
200 gr un
4 yumurta
1 tutam tuz

Krep Hazırlanışı

Tüm malzemeler birbirine, mikser ile, unda hiç topak kalmayacak şekilde karıştırılır.

Teflon tava ateş üzerinde ısıtılır ve orta-kısık ateşte krep hamuru 8 eşit parçaya bölünerek teker teker önlü arkalı pişirilir.

Ben ölçü olarak kepçe kullandım. Teflon tavayı yağlamak için benim çok sevdiğim ve Esse'den aldığım yağ sprayini kullandım. Böylece kalori tasarrufu yapmış oldum..:))
desem de kendimi avuttuğumun farkındayım...:)))


Tüm krepler bir tabağa dizilir ve soğuyunca üstlerine strech film örtülür ve kullanılıncaya kadar buzdolabında bekletilir. 1-2 gün içinde kullanmak gerekir.
Ben iş dönüşü, krep ve içini hazırladım fakat birleştirmesini ertesi gün yaptım.



Çin usulü Tavuklu iç için Malzemeler

4 adet tavuk bonfile
250 gr mantar
200 gr havuç
200 gr kabak
1 etli kırmızı biber
4 diş sarmısak
1 irice soğan
Soya filizi
1/2 su bardağı soya sosu
4-5 adet karabiber tanesi
200 gr krema
2 çorba kaşığı zeytinyağı
1 su bardağı rendelenmiş kaşer peyniri

Tavuklu İçin Hazırlanışı

Soğan, sarımsak ince kıyılır ve zeytinyağında hafifçe kavrulur.
Havuç, kabak, biber ince ince, jülyen doğranır. Ve soğanlı karışıma ilave edilerek bir parça kavrulur. İnce doğranmış tavuk dilimleri eklenir. Tavuklarla beraber bir parça daha kavrulur. En son dilimlenmiş mantar ve soya filizi ilave edilir. Soya sosunun yarısı ve karabiber taneleri eklenir ve kısık ateşte kendi suyunu salıp tekrar çekene kadar pişirilir. Ateşten alınır ve ılınınca kremanın yarısı ilave edilerek karıştırılır.

Tavuklu Krep Yapımı

Krepler mutfak tezgahına alınır ve tek tek içlerine tavuklu içten konarak, kenarları içe doğru kapatılıp, rulo şeklinde sarılır. Ve fırın kabına dizilir. Üzerine rendelenmiş kaşer peyniri, kalan krema ve tavuktan kalan sos dökülür.
180 C fırında üzerleri kızaran kadar pişirilir.

Afiyet olsun.

5 yorum:

Leziz Sofralar dedi ki...

Feyhan'cim sen yaptiysan tabiki nefis olmustur tarife gerek varmi:))krepli tarifleri bende cok severim kahvaltiyada diger ögünlerede cok yakisiyor cünkü, ellerine saglik yemegin görüntüsü harika sizlere afiyet olsun canim,sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Tatlı Feyhan'cığım,
Ne iyi edip anmışsın Fransız hocanı canım..Bende bize yakın tarihte gelecek olan misafirlerimiz için senin krebini denemek isterim doğrusu..))Ben tatlı yapıp, aralarına krema sürüp, kat kat dizip üzerini ise sosla kapatacağım..))Dilersen sende müsait bir zamanında dilediğin bir krema ile krep pastası yapabilirsin canım..))

O güzel ellerine sağlık canım benim,iyi ki bizlerle paylaşmışsın bu tarifini..Hocanı da sevgiyle anıyorum buradan..

Kocaman öpüp, sevgilerimi gönderiyorum Feyhan'cığım..

Leziz Tarifler dedi ki...

Seval'cim,

Teşekkür ederim. Tatlısı da harika oluyor gerçekten.
Sevgiler..

Tatli dilli Gül'cüm,

Tatlı versiyonunu, ben meyvalı çok seviyorum. Krema ve meyva yı katlayıp içine koyuyorum ve üzerine sos...
Çok güzel oluyor gerçekten..
Eğer denersen lütfen bana o güzel yorumlarını bildir.
Bir gün sana ben de krep pişirmek isterim. Kocaman sevgiler..

ufukmutfakta dedi ki...

Feyhan, benim çocuklar krep çok sever. Sık sık yaparım. Senin ölçülerini kesinlikle deneyeceğim ve görüntülerine bakılırsa bende artık bu ölçüleri kullanacağım:)Ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Aaaa! Gerçekten nostalji oldu. Ben de bu tarifle bir suru krep yapıp buzuluga attım. Ara ara tavuklu, sebzeli, mantarlı yemek yapacağım zaman kullandım.

A bien tot

Canan (Çalışkan ögrenciler)