9 Temmuz 2007

Havuç Kızartma



Havucun her türlüsünü çok severek yerim..:).. Kızartmasını, daha nadir yaparım.
Genelde az yağda rendesini kavurup, sarımsaklı yoğurtla yapmak daha fazla tercih ettiğim bir şeklidir. Kızartması da rakı sofralarının vazgeçilmez mezelerinden bana göre..:)...

Malzemeler

Arzu ettiğiniz kadar orta karar haşlanmış havuç
Çırpılmış Yumurta
Un
Yoğurt
Sarımsak
Tuz
Nane
Kızartmak için yağ

Hazırlanışı

Havuçları 1/2 cm kalınlığında dikdörtgen biçimde doğranır.
Kızartma yağı kızdırılır.
Havuçlar sırasıyla önce una, daha sonra çırpılmış yumurtaya bulanır ve kızgın yağda kızartılır. Çok kararması beklenmeden yağdan alınır ve kağıt havlu üzerinde bekletilerek fazla yağları çektirilir.

Diğer taraftan sarımsaklar tuz ile dövülür ve yoğurda karıştırılır. Yoğurt üzerine nane eklenerek, havuçların yanında servis yapılır.

8 yorum:

lezzetlilerim dedi ki...

Merhabalar Feyhan cığım ; Tariflerin çok güzel ellerine sağlık. Fakat resimlerini göremedim.
hoşçakal

Adsız dedi ki...

Sevgili Feyhan'cığım,
Bende inan çok severim, havuç her türlüsünü canım..Bu yaz günlerinde mükemmel olur bol yoğurtlu canım..Ne iyi edip hazırlamışsın,ellerine sağlık olsun tatlım..

Sevgiler..

Leziz Tarifler dedi ki...

Sevgili Gül'cüm,

Afiyet olsun. Beklerim bir gün, sana havuç yaparım ::)))) Sevgiler..

Leziz Tarifler dedi ki...

Azize'cim,

Teşekkürler...Resimlerde sanırım teknik bir sorun olmuş akşam yeniden yükleyeceğim. Yarın bakarsın. Sevgiler...

tata dedi ki...

Feyhan'cigim, iade-i ziyarete geldim. Güzel mezene de baktim, fakat ben de daha fazla rendeleyip kavuruyorum. Seninkinin sunumu daha güzel tabii, ellerine saglik!
Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Ben de resimleri göremedim ama ellerine sağlık Feyhan.
Sevgiler,

Leziz Tarifler dedi ki...

Tata'cım, çok teşekkür ederim. Ziyaretine çok sevindim. Sevgiler

Sevgili Burçin,
Ziyaretine teşekkürler ben de iade-i ziyarete geldim sanırım tatildesin. İyi tatiller...

Leziz Sofralar dedi ki...

Feyhan'cim resim yine görünmüyor:(( ama ellerine saglik nefis olduguna eminim havucu hic bu sekilde denememistim tadini merak ettim simdi :)) sevgiler canim...