25 Kasım 2006

Haşhaşlı ve Limon Glazürlü Kek

Bu keki ilk defa Budapeşte'de balayı için gittiğim otelde, sabah kahvaltısında yemiştimVe o tadı inanılmaz bulmuştum. Sonradan öğrendiğime göre, o bölgelerin vazgeçilmez kek tarifleri arasındaymış. Ve otelden ne yapıp edip kekin tarifini aldım. Kendim pişirmeye başladım ve bu kekin lezzetini dayanılmaz buluyorum.



Bu kekin ana malzemesi olan haşhaş, yediğinizde çıtır çıtır bir tat almanızı sağlıyor. Haşhaşı ben aktardan alıyorum. Gri renkli olanını keklerde kullanıyorum.

Kekin üzerindeki yıldızları şeker hamurundan kalıpla keserek yaptım. Ve üzerindeki sarı puanları da sarı royal icing ile damla şeklinde yapıp, kuruttum. Sarı damlaları, şeker hamuruna yapıştırma işlemi için de evde bulunan bir reçelin suyunu kullandım. Fırça ile reçelin suyundan biraz icinglere sürüp, şeker hamuruna yapıştırdım ve sonra kekin üzerine şekilde görüldüğü gibi dizdim.

Kek çok kabaracağı için, büyük boy bir kek kalıbında pişirilmesi tavsiye edilir.

Malzemeler

Oda sıcaklığında 4 iri boy yumurta
250 gr rondodan geçirilerek toz haline getirilmiş toz şekeri
230 gr oda sıcaklığında tereyağı
225 ml oda sıcaklığında süt
1 limon kabuğu rendesi
375 gr kekun veya 375 gr un ve 1 paket kabartma tozu
70 gr haşhaş

Limonlu glazür için

240 gr pudra şekeri
1 çay kaşığı limon kabuğu rendesi
1,5-2 çorba kaşığı limon suyu

Kekin Yapılışı

Öncelikle fırınımız 160 dereye getirip ısıtıyoruz.
Yumurtalar mikserde iyice çırpılır ve şeker azar azar ilave edilerek, mikserle 15-20 dk kadar çırpılır. Şekerin yumurta içinde erimesi gerekiyor.

Yumurtalı karışıma, yumuşamış tereyağı ilave edilir ve mikserle iyice çırpılarak malzemelerin birbirine iyice karışması sağlanır. 1 limon kabuğunun rendesi de ilave edilir.
Normal un kullanılacaksa, kabartma tozu ile iyice harmanlanır ve mümkünse 2-3 kez elenir. Bu kekin daha iyi kabarmasını sağlıyorMikserin hamur ayağı takılır ve devri düşürülür, süt ve un, 1 kaşık un, 1 kaşık süt şeklinde yumurtalı karışıma eklenir ve devamlı düşük devirde karıştırılır. Süt ve unun tamamı hamura eklendikten sonra, en son olarak haşhaş eklenir. Büyük boy kek kalıbımız yağlanır ve kek kalıba boşaltılır. Üzeri düzleştirilir ve sıcak fırına konur. 1 saat 160 derece sıcaklıkta pişiriyoruz.

Limonlu Glazürün Yapılışı

Limonlu glazür için verilen tüm malzemeler derince bir kapta çatalla yada mikserle, iyice karışana kadar çırpılır. Koyu kıvamlı bir sos olacak. Ve bu sos kekin üzerine, kek ılındıktan sonra dökülür. Glazür kekin üstünde donuncaya kadar beklenir.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

süper bir görünüm tarifini bekliyorum ellerine sağlık

www.blogcu.com/mutfaksepeti

Leziz Tarifler dedi ki...

Verdim tarifi Ebru, umarım beğenirsin..

pastamalzemeleri dedi ki...

HIMM..GUSEL GIBI DURUYOR..

Adsız dedi ki...

kek çok hoş görünüyor.tarifi gram litre yerine bardak kaşık gibi ölçülerle verirseniz çok sevinirim.şimdiden teşekkürler....