31 Mayıs 2007

ISPANAKLI BÖREK

Hazır yufka kullanmadan, kendi tutturduğum hamurdan yaptığım bu börek gerçekten çok lezzetli oluyor. Ben genelde kol böreği şeklinde, sararak hazırlıyorum.
İç malzeme olarak bu böreğe, ıspanak veya patates nadiren de olsa kıymayı çok yakıştırıyorum.

Hamuru mayasız olduğu için, uzun süre bayatlamadan durabiliyor. Fakat lezzetinden dolayı kısa sürede tükendiği için, kaç gün içinde bayatlama aşamasına geçtiğini hiç bir zaman saptayamadım...:)))



Malzemeler

Hamuru için

1 kilo böreklik un
2 çorba kaşığı sirke
2 tatlı kaşığı tuz
1 yumurta
1/2 çay bardağı sıvı yağ
1 çay kaşığı şeker
Aldığı kadar ılık su

Ispanaklı iç için

2 kilo ıspanak
4 adet orta boy küçük doğranmış soğan
1/2 çay bardağı sıvı yağ
Yeteri kadar tuz
Karabiber

Böreğin katlarına sürmek için

125 gr paket eritilmiş sana
125 gr sıvıyağ

Yapılışı

Hamurun Hazırlanışı

Tüm malzemeler mikserin hamur ayağıyla karıştırılır. Hamur haline gelince unlu bir zemine alınır ve iyice yoğurulur.

Ispanaklı için hazırlanışı

Ispanaklar temizlendikten sonra, parçalanır. Doğranmış soğanlar yağda kavrulur ve ıspanaklar içine eklenir. Ispanaklar iyice pişinceye kadar kavrulur tuzu ve karabiberi ilave edilir.

Böreğin Hazırlanışı

Hamurdan yumruk büyüklüğünde parçalar alınır ve unlu bir zeminde açılarak üzerine karıştırılmış yağ fırça ile sürülür. Bu şekilde 5 adet hamur araları yağlanarak üst üste konur. Ve sonra bu hamur rulo yapılır ve bir kenarda dinlendirilir.
Tüm hamur bu şekilde işlenerek, 5 katlı , araları yağlı rulolar yapılır.

Yarım saat kadar hamurlar bekletilir ve sonra her bir hamur tek tek açılır.
İçine ıspanaklı içten konur ve rulo şeklinde sarılır ve yağlanmış tepsiye sarmal şekilde dizilir.

Tüm hamurların dizilimi bitince, kalan yağ karışımı fırça ile hamurun üzerine sürülür. Eğer az yağ kaldıysa, 1/2 su bardağı kadar ilave sıvı yağ böreğin üstüne gezdirilir.

200 C fırında yaklaşık 45 dk, üzeri iyice kızaran kadar pişirilir.
Fırından alınınca, üzerine 1/2 su bardağı kadar su elle serpiştirilir ve üstü bir kalın havlu ile kapanır.

Arzu edilen şekilde kesilip servis yapılır. Afiyet olsun.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Böreklerin nefis olmuşlar ellerine sağlık canım.Yaptığın tüm tariflerin hepsi birbirinden lezeetli ve şık görünümlü.Bu yüzden sana teşekkür borçluyum Feyhan'cığım..Aşağıdaki böreklerin ise harika gözüküyorlar.Fazla söze gerek kalmadan harikasın demek istiyorum.

Sevgiyle
Gül

Leziz Tarifler dedi ki...

Gül'cüm, beni ne kadar şımartmışsın. Beni bu güzel kelimelerine layık gördüğün için çok ama çok teşekkür ederim.

Blogumu orjinal ve dekoratif aynı zamanda lezzetli tarifler verebilmek amacıyla açmıştım.

Ve buna mümkün olduğunca sadık kalmaya, akşam iş dönüşü alel acele pişirdiğim her şeyi bloga koymamaya özen gösteriyorum. Bunda da başarılı olduğuma çok sevindim.

Sevgiler...

refiye kubilay dedi ki...

tek kelimeyle haeika.denedim.sonuç mükemmel. en güzel yanı yaparken sürpriz yok sonuç belli. harika...
emeğinize sağlık ellerinize sağlık