4 Aralık 2006

Çikolatalı Kahve Pastası




Kahvenin yanında en iyi giden şeyin çikolata olduğu düşüncesiyle, böyle bir pasta yaptım. Deneme amaçlı yaptığım için, ölçüsünü özellikle küçük tuttum. Kek hamuru olarak Madeira kekini uyguladım. Krema içinde bitter kuvertürü eritip, az miktarda sıvı krema ile karıştırdım. Keki 3 e böldüm. Her 2 katın arasına çikolatalı karışımdan sürüp, şanfıstık rendesi koydum.
Tüm katları bu şekilde bitirince kekin üstünü kalan çikolata ile kapladım.
Gerçekten tam bir kahve keki oldu.

Madeira Kek için Malzemeler (18 cm kek kalıbı için)

225 gr un
1 1/2 çay kaşığı kabartma tozu
175 gr oda sıcaklığında yumuşak tereyağı
175 gr şeker
3 çırpılmış yumurta
3 yemek kaşığı kakao tozu

Çikolatalı Krema için Malzemeler

100 gr krema
150 gr bitter çikolata
2 çorba kaşığı acı badem likörü

Diğer Malzemeler

Pastanın arsına koymak için file şanfıstık
Pasta katlarını ıslatmak için kayısı reçeli ve ılık su


Kekin Yapılışı

Fırını 160 C ye ısıtın. 18 cm bir kek kalıbının altını ve kenarlarını yağlı kağıt ile kapladıktan sonra, bir mutfak fırçası yardımı ile az miktarda yağlayın.
Karıştırma kabında un ve kabartma tozunu iyice karıştırın mümkünse 1-2 kez eleyin.
Unlu karışıma tereyağı, şeker, çırpılmış yumurtalar ve kakao tozunu ekleyin.
Mikserin hamur karıştırıcısı ile, karışım iyice birbirine karışıp, homojen bir hale gelinceye kadar karıştırın.
Daha sonra tahta bir kaşık yardımıyla, hamuru çırpa çırpa 2 dakika kadar iyice karıştırın.
Karışımı, kek kalıbına dökün ve üstünü tahta kaşık yardımı ile düzleyin.
Madeira kek hamuru oldukça yoğun ve koyu kıvamlı olmalıdır. İçindeki tereyağından dolayı, aynı zamanda tek başına yenebilecek kadar lezzetli bir kektir.

Kekimizi 1 1/4 ile 1 1/2 saat kadar pişiriyoruz. Piştiğini anlamak için, bir kürdan yardımıyla kontrol edebilirsiniz.

Kremanın Yapılışı

Teflon derince bir kapta, krema ısıtılır ve içine rendelenmiş bitter çikolata ilave edilir. Çikolata eriyinceye kadar karıştırılır ve sonra soğumaya bırakılır.
Soğuyunca içine acı badem likörü ilave edilir.

Pastanın Hazırlanması

Pişen kek soğuyunca kalıbında çıkarılır ve 3 eşit parçaya kesilir. Kekin katları ılık su ve kayısı reçeli ile hazırlanmış karışımla ıslatılır.
Kekin katları sırasıyla, bir kat kek, bir kat krema olmak üzere üst üste konur. Her krema katının üzerine file şanfıstık konur.
Kekin katları bitince tüm kek kalan çikolatalı karışım ile kaplanır.
Üzerini istediğiniz şekilde süsleyebilirsiniz.
Afiyet olsun.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Bundan yiyemedim, çünküm yer kalmadi, ama minicik pek seker gorunuyordu, kesilince ben browniye benzettim, misafirlerden birinin dedigine gore kahve ile cok iyi gidiyormus. Bu durumda, sadece cayli, mesrubatli davetlerinizde degil, kahvenin yaninda da kucuk bir dilim olarak sunabilirsiniz.

Sabahat

Leziz Tarifler dedi ki...

Sağol Sabo'cum. Ben de o yüzden adına çikolatalı kahve pastası dedim ya..