1 Nisan 2008

LOR PEYNİRLİ KURABİYE


Çeşme'ye her gidişimde köy pazarından illaki tatlı lorumu alırım. Çok severim bu peyniri. Bazen vişne reçeli ile karıştırırım bazen de çoban salata üzerinde servis yaparım. Her haliyle çok lezzetli olur.

Yine böyle bir Çeşme ziyaretimde, tatlı lor almıştım ve karşı komşum Filiz abla'ya bahsederken, İzmir'lilerin genelde çok iyi bildiği, lor peynirli kurabiyeden bana bahsetti. Ve çok lezzetli olduğunu söyleyince, hemen tarif istedim.

Gitti yemek defterlerinden bu tarifi buldu ve getirdi. Ben de, hemen almış olduğum lor peynirini kurabiye yaparak değerlendirdim. O günden beri, özellikle bu kurabiyeyi yapmak için ekstra lor alırım.

Üzerinin toz şekerle kaplı olması, insanı çocukluğuna götürüyor. annelerimizin yaptığı, anne kurabiyelerine benziyor.

Bu tarif için Sevgili Filiz ablama çok teşekkür ediyorum.

Malzemeler
  • 1/2 kg tatlı lor peyniri
  • 1/2 kg inceltilmiş toz şekeri (rondodan geçirerek, inceltebilirsiniz)
  • 1/2 paket tereyağı
  • 1 yumurta
  • 1/2 kg un yazıyorum ama hamur biraz cıvık kalacak kadar un koymak gerekiyor
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • Kurabiyelerin üzeri için toz şeker

Hazırlanışı

Oda sıcaklığına getirilmiş yağ ve şeker, mikserde, şeker eriyene kadar ve krema kıvamına gelene kadar çırpılır. Yumurta eklenir ve iyice karıştırılır. Lor peyniri eklenir.

Ayrı bir kapta, un, vanilya ve kabartma tozu elenir ve peynirli karışıma eklenerek, tekrar iyice karıştırılır.

Fırın tepsisi yağlı kağıt ile kaplanır ve hamurdan ceviz büyüklüğünde parça koparılır, elle yuvarlak şekil verilir, hafifçe üzerine bastırılır ve üstkısmı toz şekere batırılır. Tepsiye aralıklı dizilir.

Fırın 170C ye kadar ısıtılır ve tepsi fırına yerleştirilir. Üzeri hafif kızarınca, kürdan ile test ederek, piştiği anlaşılınca fırından çıkarılır.

Soğuyunca afiyetle yenir..

17 yorum:

Yemekbahane dedi ki...

Hemen kaydettim bu tarifi...Çok severim loru..
Çok teşekkürler
sevgiler
müge

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

bu kurabiyeler yemede yanında yat tarzında olmuş harika görünüyor ellerine sağlık canım...güzel yorumun için çok teşkr ederim sımsıcak sevgiler:)

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Feyhan'cığımmm,

Tam da dört ayak üzerine düştüm galiba:))) Benden bu kurabiyeleri uzun süredir isteyen bir cafe konuğumuz var, ancak orijinal tarife bir türlü ulaşamadığım için yapamıyordum. Beni çok mutlu ettin bu tarifle...

Ellerine sağlık, enfesss.....

Sımsıcak sevgiler....

Adsız dedi ki...

Kurabiyeler nefisssss....Feyhancım çok harika görünüyor kurabiyeler, olsada bir tadına baksaydım...:)))
hatta bir kaç tane birden...:)))
ellerine sağlık canım....

Adsız dedi ki...

Bana kurabiye kaldımı..? bende çayımı aldım geldim..:)))
Kurabiyeler çok nefis olmuş, ellerinize sağlık...

gülizar dedi ki...

Feyhancığım ellerine sağlık kurabiyeler çok güzel görünüyor.Lorlu hiç denememiştim ama bunu mutlaka deneyeceğim,sevgilerimle...

Yaren dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyorlar,üzerinin sekeri cok güzel olmus,harika gercekten.Ellerine saglik.Benimde mutlaka denemem lazim.Ayrica dogum günü tebrigin icin cok tesekür ederim.Özel günlerde en güzel hediye güzel sözlerdir benim icin.Yüregine saglik canim.Sevgiyle kal.

Feyza Fidan dedi ki...

Feyhancım nerelerdesin sen, şükür kavuşturana..Kurabiyelerine bayıldım, lorlu kurabiye hiç denemediğim için çok farklı geldi ve tadını çok merak ettim.Tatlı loru bulur bulmaz deneyeceğim.
Canımcım, ayrıca pastalarımız için yapmış olduğun güzel yoruma kendim ve Nilay adına çok teşekkür ediyorum, çok mutlu ettin bizi :)
Ellerine sağlık seninde,
Öpüyorum,
Sevgiler...

Betül İnce dedi ki...

Feyhan'cığım,

Çok güzel, ellerine sağlık.
Ben de az önce loru çıkarmıştım dolaptan, bakışıp duruyoruz.

Sevgilerimle.

İlker Ergin dedi ki...

merhaba,blogunuza bayıldım.çok güzel tarifler ve görseller var.ellerinize sağlık.ayrıca bende bir çeşme aşığıyım.en büyük hayalim çocuğumu orada büyütmekti.ama buralarda büyüyor maalesef.sadece yazları oranın tadını çıkarabiliyor.sevgilerimi bırakıyorum.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Kucak dolusu sevgıler gonderıyorum..

SEDA dedi ki...

Lor sever biri olarak tarif çok hoşuma gitti. Ellerine sağlık.
Sevgiler

Ayse Pamuk dedi ki...

çok beğendim ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

Arkadaşım artık benim bir blogum yok.Yani antep lezzetleri blogspot ne olduğu belirsiz kimseler tarafından ele gerçirildi.Ne anlayacaklar benim blogumdan bilmiyorum.Aylardır uğraştım emek verdim,süsledim.Arkadaşlıklar kurdum.Ama bitti.Emek verdiğim blogumda,mail adresimede giremiyorum.Zaten bir aydır netle sorunlar yaşıyorum.Artık bir blog açmayı düşünmüyorum.Ama sizleri ziyarete gelirim.Sizleri çok öpüyorum. Fulya

Leziz Tarifler dedi ki...

Fulya'cım çok üzüldüm, senin şifreni biri çözmüş. Çok hacker var böyle. Ne diyeyim, geçmiş olsun. Bence bu sefer daha kuvvetli bir şifre ile yeniden blog aç derim. Seni aramzıda görmek beni mutlu eder. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

ya bukadar lezzetli yemeye bişey yoktur bence çok lezetli.. ellerinize sağlık.

Adsız dedi ki...

yarım kg seker fazla degil mi cok mu tatlı oluyor