17 Ocak 2009

TON BALIKLI MAKARNA

Uzun zamandır bekleyen bir tarif. Çiğdem abla ve Tahir iş başına..Çok beklediğiniz tarif nihayet geldi....

Yoğunluk diz boyu. Üzerine de kışın getirdiği ağırlık ve kasvet çökünce, blog aktivitem oldukça azalıyor. Önceleri haftada 1-2 yayın yaparken , bu şimdi ayda 1-2 ye düştü...:)))

Olsun az olsun ama öz olsun, sadece çok lezzetliler olsun benim blogumda, denenmiş oturmuş tarifler olsun. Benim sevdiğim tarifler olsun.

Bu yazımın konusu makarna ve makarna konusunda klasik herkesin bildiklerinin dışında ek bir tanım getiremiyorum, çünkü makarna girmeyen ev yoktur bence :)))
Fakirinden, zenginine herkesin sofrasında yer alır, günü kurtarır. Besleyicidir. Usülleri vardır, ülkelere göre değişir, ev hanımının yorumuna göre değişir.

Ben makarnalarımı, soslu severim. Etrafımdaki ailelere baktığımda, klasik makarna pişiriminin yaygın olduğunu gördüm. Genelde, haşlandıktan sonra salçalı yağ, ya da sade yağda şöyle bir çevrilir ve sofraya getirilir.
Ben klasik makarna tarzını, ana yemeklerin yanına aperatif olarak kullanmayı severim.

Makarnayı ana yemek olarak tüketmeyi ve onu zenginleştirmeyi, değişik lezzetler katmayı, açıkcası özgürce makarna pişirmeyi severim. Deniz mahsüllü, sebzeli makarnalara bayılırım. Özellikle ton balıklı makarna, kendi icadımdır. Bir yerde yemiş, okumuş değilimdir. Yıllar önce aklıma bu karışım gelmiştir ve o günden beri sık sık yaptığım makarnalardan biri haline gelmiştir. Ton balıklı makarnanın vazgeçilmezi, mısırdır, zeytinyağıdır. Sıcak olduğu kadar, soğuk da yenilebilir. Gelelim tarifimize;

Malzemeler

1 standard paket istiridye kabuğu makarna, bulamazsanız, fiyonk ya da mantı makarna
haşlamak için yeterince su
3 kutu konserve ton balığı, zeytinyağlı ton amaca uygun oluyor
2 küçük kutu konserver mısır
7-8 adet kurutulmuş domates
1/2 su bardağı çekirdeği çıkarılmış ve dilimlenmiş siyah zeytin
1/2 çay bardağı sızma zeytinyağı
2 diş sarımsak
tuz
tane karabiber yoksa çekilmiş karabiber
1 dal biberiye
1/2 çay kaşığı nane

Hazırlanışı

Kurutulmuş domateslerin üzerini kapatacak kadar kaynar su dökün ve 10-15 dk kadar bekletin. Kabuklarını soyup, küçük doğrayın, mutfak havlusuyla suyunu alın.

Makarnayı tuzlu suda haşlayın. Ben dişe gelecek yumuşaklıkta pişiriyorum.

Büyükçe, teflon bir tencereye, zeytinyağı ve soyulmuş dövülmüş sarımsağınızı koyun.
Sarımsağı yakmadan, aroma ve kokusu yağa geçecek şekilde pişirin. İçine hazırlamış olduğunuz domatesleri ekleyin ve onları da yağda çevirin. Sonra ateşin altını kapatın.

İyice süzdürdüğünüz makarnaları soğuk sudan geçirmeden, tencereye alıp ve alt üst yaparak, sarımsak aromalı yağı makarnalara bir güzel yedirin.

İçine yağlarını fazla süzdürmeden ton balıklarını ve bol temiz suda yıkadığınız ve suyunu iyice süzdürdüğünüz mısırları ve zeytinleri ekleyin. Bol karabiber ve naneyi ekleyin. Tüm malzemeleri alt üst yapın, fazla karıştırmayın balıklar çok dağılmasın. Genelde alttan üste doğru harmanlayın.
Servis yapacağınız kaseye alıp, üzerini biberiye dalıyla süsleyin.

Taze biberiye, bu makarnaya hayat verecektir...:)

Afiyet olsun, gününüz güzel geçsin..

11 yorum:

Moonish (moonsun) dedi ki...

Canim Feyhan, cok ozlemisim seni, artik blog yazmayi biraktigini dusunmeye baslamistim :)) Iyi ki dondun tekrar :)) Bu gun makarna yapmam lazm sanirim :)) Kucak dolusu sevgiler gonderiyorum sana :))

Adsız dedi ki...

Benim de sıklıkla yaptığım bir tarif.Yalnız ben domates eklemiyorum.Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor.Sevgiler...

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım makarnayı kacırıyodum bak .Gelene kadar bana kaldı mı?Ellerıne saglık.Kucak dolusu sevgıler benden sana...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Bayılırım ton balıklı makarnaya bayılırım.Ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

Moonish (moonsun) dedi ki...

Feyhan Ablacim, nerelere kayboldun yine :))

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

FEYHANCIĞIM ELLERİNE SAĞLIK..
OKADAR LEZZETLİ GELİRKİ BANA, HER GÜN YESEM BIKMAM GİBİME GELİYOR.
AFİYETLER OLSUN.
ÇOK SEVGİLER nUnU

Damak Tadı dedi ki...

Feyhan'cığım,ben hayatta ton balığı yiyemem..Yıllar önce okul yıllarında Almanya'da iken başlamıştı..O günden beri devam eder..))Bende soslu çok severim..Olsun tonsuz başka soslu yaparsın sen bana..))Aklıma geldi fındıklı nasıl olur acaba??Bazen babam sade makarna üzerine şeker serpiştirip yer..O'nu üzerine kavrulmuş fındık veya fıstıklada güzel olabileceğini hayal ediyorum bir yandan..Yanında bir kadehte kırmızı şaraba ne denir ki..))İnan hemen deneyeceğim şarap hariç tabiiki..))


Kocaman öpüyorum tatlım..))

Iforev dedi ki...

Feyhan, nasilsin?
Umarim hersey iyidir.

Hk'den Idil

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

makarnayı büyük kızım ton balıklı sever...ama ben alışamadım...ellerine sağlık...

lezzetlilerim dedi ki...

27 Şubat 2009 Cuma
ALPEREN İÇİN DUA EDELİM(4444 SELAT-I TEFRİCİYE

Uzun bir aradan sonra herkeze selamlar ve sevgiler.Maalesef sizlere pek de sevimli haberlerim yok. Bundan on gün önce 8 yaşındaki Alperen oğlumuz bizlere çok kötü bir sürpriz yaptı. O'nun lenf kanserine yakalanması bizleri çok üzdü. Şu anda hastahanede yatmakta. Bu tedavinin 7-8 ay gibi uzun bir zaman hastahaneden hiç çıkmadan devam edecek olması oldukça zor bir durum. Ama ALLAH'tan hiç bir zaman ümit kesmeyen biz sevenleri O'nun için sürekli dualar ediyoruz. Sizlerden isteğim; lütfen sizde dualarınıza küçük Alperen'ide ekler misiniz? Yukarıda 4444 selat-ı tefriciye duası yazılı bilenler okursa ve bana kaç tane okuduğunu bildirebilirse çok makbule geçer. Belkide bu küçük yavrunun kurtulmasında sizinde bir katkınız olur. Şimdiden teşekkürler ederim.Allah tüm hastalara acil şifalar nasib etsin!


AMİN!

lezzetlilerim dedi ki...

Sevgili arkadaşlar Alperen'e dualarınız için çok teşekkür ederiz. Şimdide O'nun için yukarıdaki sanatçılarımızın katılacağı bir konser tertip ediliyor. Bu arada hiç bir ücret almadan gelecek olan bu sanatçı kardeşlerimize teşekkür ediyoruz. Allah onlardanda razı olsun. Konser Ümraniye Haldun Alagaş Spor Tesisleri'de
Eğer bu şekildede yardımda bulunmak isteyenler olursa bana buradan veya email adresimden ulaşabilirler.

Biletler: 25tl. - 50tl. -75tl. ve 100tl. olarak düzenlenmiş. Arzuya göre tercih edilebilir. Bütün çabalarımız yavrumuzun kurtulması için. Allah inşaallah onu bizlere bağışlıyacak. O'nunla birlikte tüm hastalarıda sevenlerine bağışlaması için duacıyız. Şimdiden teşekkür ederiz.

'sevgiler'