28 Mayıs 2009

SÜNGER KEK


Bu kekin tarifi orta okuldan bir arkadaşımın annesine ait. Yılların eskitemediği bir tarif..

Ben çok beğenerek, temel kek tarifi olarak sık sık kullanırım. Pandispanya kıvamlı bir kek diyebilirim.

Kullanılan yağ miktarının çok az olması, yerken ve yedikten sonra bir ağırlık yaratmıyor.

Ben bu tarife çikolata, kakao, fındık, meyva kurusu ekleyerek, çeşitlendiriyorum. Bu tarz eklemeler yaptığımda, kek hamuru çok yoğun olmadığından, eklenen malzemeler kekin tabanına çöktüğü için, mutlaka kek kalıbımın tabanına bir kat yağlı kağıt yerleştiriyorum.

Şu ana kadar hiç bir pasta denememde bu kekin tarifini pandispanya olarak kullanmadım ama yumuşaklığından dolayı kullanılabileceğini düşünüyorum.

Malzemeler

  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 2 su bardağı iki kez elenmiş un
  • 1 kahve fincanı sıvı yağ
  • 1/2 su bardağı ılık su
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 paket vanilya veya limon kabuğu rendesi
Hazırlanışı

Yumurtalar oda sıcaklığına getirilir ve mikserin en hızlı devriyle çırpılır.
Köpük köpük olduğunda, içine her defasında 1/2 bardak şeker eklenir ve 3 dk çırpılır.
Böylece şeker 3 defada eklenmiş olur ve toplam çırpma süresi 9-10 dk yı bulur.

Şekerle yumurta çırpıldıkça kabarıp beyazlayacağından, sonunda boza kıvamında kabarık bir karışım elde edilecektir. Bu aşamadan sonra, 1 kahve fincanı sıvı yağ ilave edilir ve yavaşça karıştırılır.

Elenmiş un ve kabartma tozu bir kapta karıştırılır ve mikser düşük devirde çalışırken, 1 çorba kaşığı dolusu un, 1 çorba kaşığı su olmak üzere kek karışımına eklenir ve mikserle yavaşça karıştırılır. Un ve su bitinceye kadar bu işleme devam edilir.

Kek kalıbı yağlanır ve unlanır. Kek karışımı kalıbın içine alınır ve 165-170 derece fırında
yarım saat kadar pişirilir. Piştiğini anlamak için keke kürdan batırılır. Kek soğuduktan sonra kalıbından çıkarılır.

Eğer keke, fındık, meyva vs eklenmek istenirse , kalıba koymadan hemen önce bu malzemeleri keke eklemek ve spatula ile alttan üste doğru yavaşça karıştırmak gerekmektedir. Fazla karıştırırsanız, kek söner ve istediğiniz gibi kabarmayabilir.
Afiyet olsun...

22 yorum:

Butikpartim dedi ki...

Harika görünüyor,eminim çok lezzetlidir.Mutlaka deneyeceğim..

balböcükleri dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel görünüyo.tadıda mükemmel dir mutlaka.

Unknown dedi ki...

Süper bir kek ellerinize sağlık sevgiler...

Adsız dedi ki...

merhaba,ben Başak.bu tarifinizi hafta sonu 3 yumurtalı olarak denedim. gerçekten çok güzel bir kek oldu.pastalarda da kullanılabilinecek yumuşak,lezzetli bir tarif. teşekkürler ...:))

Leziz Tarifler dedi ki...

Başak'cım sevindim beğendiğine. Çok teşekkürler geri dönüşün için. :))

Adsız dedi ki...

bende denedim ve her tatlı çektiğinde canım malzeme sıkıntısı en az olan sünger kek olduğu için sürekli yapar hale geldim ve gerçekten muhteşem:)çok teşekkürler

Unknown dedi ki...

kek süper kabardı hatta taşmak üzereydi. teşekkür ederim tarif için. ama şekeri bana biraz fazla geldi bir dahakine daha az koyacağım. fıstıklı yapınca da süper oldu :)

özlemm dedi ki...

merhaba; bu keki farklı zamanlarda 2 kere yaptım biri fındıklı, diğeri kakolu fıstıklı ikisi de süper oldu. herkes nasıl bu kadar kabardığını sordu :)çok teşekkür ederim sevgiler....

Leziz Tarifler dedi ki...

Teşekkür ederim değerli yorumlarınız için. Sevgilerimi yolluyorum..:)))

Handan Ceyhan dedi ki...

Tarifinizi aynen verdiğiniz şekilde yaptım içine,incir kayısı kurusu ve portakal kabugu şekerlemesi koydum,o kadar güzel kabardı ve ,o kadar lezzetli olduki,mutfağa her gittiğimde bir dilim kesip yemeden duramıyorum,enfes bir kek,çok teşekkürler

Minik Kelebek Fısıldıyor... dedi ki...

Merhaba, kek tarifi ararken buldum sizi. Kekinizi hem denedim hemde bloğumda yayınladım. Umarım kızmazsınız :)

http://dideminminikkelebegi.blogspot.com/2012/01/kek-cicek.html

Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

şu anda kekimi fırına attım umarım güzel olur.çok heyecanlıyım :)

Adsız dedi ki...

merhaba ben son yorumu yazan kişiyim.inanın favori kekim oldu hatta şimdi de onu yapacağım herkes bayılıyor çok teşekkür ederimm :)))

tariflerindili dedi ki...

keklerimin fazla kabarmamasından şikayetçiyim ama sizin tarifinizide deneyeceğim,ılık su bencede çok işe yarıyor.terifleriniz için teşekkürler.bende yeni bir blog açtım sizide ziyaretçi olarak bekliyorum.(tariflerin dili)blog konusunda acemiyim tavsiyeleriniz olursa sevinirim,şimdiden teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR BEN BU TARİFİ DÜN AKŞAM DENEDIM GERÇEKTEN BİREBİR SÜPER BİR ŞEY OLDU..YİYEN HERKES HAZIRMI DİE SORDU..BLOG SAHİBİNE SEVGİLER..İYİ TARİFLER:-))
SUDESOZUER

Adsız dedi ki...

Bende simdi pisirdim.on numara oldu.sogusun tadinada bakacam.:)

Adsız dedi ki...

ben de dün akşam denedim.gerçekten çok güzel oldu :)

Adsız dedi ki...

merhaba; tarifinizi en ince ayrıntısına kadar uyguladım ... ama kabarmadı ve iç kısmı biraz hamur gibi oldu...kürdan ile kontrol ettim sonra fırından çıkardım sıkıntı nerede anlamadım...pasta tabanı olarak kullandım...tadı süperdi...ama ben şöyle sünger gibi görünen kabaran bir kek yapmak istiyorum...

Adsız dedi ki...

Gerçektende harika bi kek oldu ustelk eşit miktarda kabariyor her tarafı :-):-):-)teşekkürlr

Unknown dedi ki...

Bu tarifi 2 hafta once yaptim. Minik porselen kaplarda pisirdim. Gercekten inanilmaz lezzetli ve pandispanya olarak da kullanilabilecek kivamda. Az once 2. kez yapip firina koydum favorim oldu. Oglum bayildi ve ikram ettigim herkes tarifi soruyor. Tesekkurler :)

Leziz Tarifler dedi ki...

Yorum bırakanlara teşekkür ederim. Bu kek çok kolay gibi görünse de bazen zor olabiliyor, kabarmayabiliyor.
Yumurtaları şekerle iyice köpürene kadar çırpmak ve sonrasında, un ve su eklerken, çırpıcının hızını düşürmek ve yavaşça unu karıştırmak gerekiyor, sonrasında ısıtılmış fırında pişiriyoruz.
Yumurtaları aşırı çırparsanız , yumurtalar kurur ve de kabarmayabilir, ilk denemede başaranları tebrik ediyorum :))

seval dedi ki...

Merhaba tarif için teşekkürler kizimin doğum günü için pandispanya olarak yaptım çokta güzel oldu kabardı teşekkür ederim