28 Ağustos 2011

ÇİKOLATALI KAP KEKLER - CHOCOLATE CUP CAKE


Resimdeki cup cake leri, benimle mutfağa girmek için can atan bir genç bayanın doğum günü için yapmıştım. 
Kendisi arkadaşımın kızı ve çikolataya bayılır. Her yıl olduğu gibi, bu yıl da yine çikolatalı pasta siparişi vardı. Annesi ile iş bölümü yaptık ve partiye katılan diğer çocukları da düşünerek, heyecan katmak için, pastaya ek olarak resimde görülen çikolatalı kap kekleri de yaptık. 

Kekleri hareketli olması için iki ayrı boyda hazırladım. Şaşırtıcı bir şey, çocuklar pastadan çok bu kekleri bayıla bayıla yediler ve pastaya yer kalmadı.  

Fakat üzerindeki krema süsleme de keklere çok ama çok yakışmıştı.

Kekin malzemesi ve tarifi için; daha önce günlüğümde yayınlamış olduğum bol çikolatalı muffin tarifini kullandım. 

Üzerinin kreması için;
  • 100 gr sütlü kuvertür çikolata
  • 100 gr krema
  • 100 gr tereyağı 

Tereyağı oda sıcaklığına getirilir ve bir miksere konarak, çırpılır. Krema teflon bir tencerede ısıtılarak, içine rendelenmiş çikolata eklenir ve çikolata eriyene kadar kısık ateşte karıştırılır. Eriyen çikolata ateşten alınır ve oda sıcaklığına bırakılır. Tereyağı ve çikolatalı krema aynı ısıya geldiğinde, krema tereyağının içine eklenir ve mikserde iyice karıştırılarak birbirine yedirilir. 
Karışım, bir sıkma torbasına, evinizde yoksa bir buzdolabı poşetine konur, ağzı kapatılır ve buzdolabında bekletilir. Çok katılaşmasına izin vermeden, buzdolabından çıkarılır, poşet kullanıldıysa ağzından küçük bir kesik atılır ve keklerin üzerine sıkılır.  
Ben en sonunda süslemek için üzerine, renkli küçük çikolatalı şekerlerden kullandım.

Krema konusunda küçük bir uyarı vermem gerekiyor. Eğer kış dönemiyse sorun yaşamazsınız. Fakat yaz döneminde, hazırladıktan sonra servis öncesine kadar kekleri buz dolabında saklamanızı öneriyorum. Krema hava fazla sıcak olursa yumuşayabiliyor ve bazen de akıcı olabiliyor.




9 yorum:

Nehir Butik Pasta dedi ki...

nefis görünüyor ellerine sağlık arkadaşım

Adsız dedi ki...

süper görünüyor :) Antep tatlılarıda harika http://www.gaziantepsofrasi.net

Adsız dedi ki...

çk gzl görünüo

LeylaK dedi ki...

cupcakeke can feda, hele de çikolatalısına :) ellerine sağlık .

Kahve Dükkanı

DATLIM dedi ki...

Nice güzel yaşlara diyelim ve harika bir tarif ellerinize sağlık :) birtasimkaynasin.blogspot.com

Selma Alkan dedi ki...

Harika olmus, ellerinize saglik! Feyhan ablacim nerelerdesin? umarim 2012 hersey gonlunce olur : )

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyo ben yaptım yedim çok güzel bayıldm tadına

İstanbul Catering dedi ki...

Sunumu bile kesinlikle denemeye değecek lezzetler.

Unknown dedi ki...

çok iyi görünüyor
http://lezzetlipratiktarifler.blogspot.com.tr/