23 Aralık 2007

Gingerbread House - Kurabiye Ev

Sitemin eskiyen ve solgun yüzünü yenilemek amacıyla, 2008 yılının moda rengi olacak olan mor rengini kullanarak, sitemi 2008 yılına uyumlu hale getirmek istedim...:)
Umarım bu tonları beğenirsiniz...

Bayram girdiğinden beri, zencefilli kurabiyeden çiftlik evi yapmaya çalışıyorum. Ve nihayet bunu 4 gün gibi bir sürede, günün belli zamanları çalışarak bitirdim.

Aynı zamanda bu kurabiye evle, sevgili Burçin'in en tatlı hediyeler etkinliğine katılmayı düşünüyorum..:))

Bu evin yapımı bayağı detaylı ve zahmetli ama bir o kadar da zevkli diyebilirim.
Kullanılan tüm malzemelerin, yenilebilir olması ise, zencefilli evlerin tek şartı...
Ama ne yazık ki, yenmiyorlar..:) Yemeye kıyamazsınız çünkü..:)))
Tablo gibi seyretmek en güzeli.. Tabii evin içini saran zencefil kokusu da bir o kadar güzel..:))



Evin Yapımı İçin Gerekli Malzemeler

Tarifi epicurious sitesinden aldığım için, her şey cup ölçüsü ile. Bir cup takribi 240 ml geliyor. Bu tarifle elde edilen hamur miktarı, büyük bir ev için ideal. Benim yaptığımdan daha ufak bir ev yapmak niyetindeyseniz, tarifin yarısı size yeterli olacaktır.

Benim evim 22(en)*12(derinlik) *21(yükseklik) boyutlarında oldu. Aslında evin damına da bisküviden yuvarlak kiremitler yapmayı düşünüyordum. Ve bu ölçü tüm bunlara tam yetti. Fakat sonradan, kurabiye kiremitleri kullanmanın riskli olabileceği endişesi ile vazgeçtim. Evin damında kullandığım 2 adet parça oldukça geniş yüzeye sahipti ve tüm kurabiyeleri, üzerine dizdiğimde, harçla beraber ev, bu ağırlığı kaldıramaz diye düşündüm...:)

  • 6+ 3/4 cup un
  • 4+ 1/2 çay kaşığı toz zencefil
  • 1+ 1/2 çay kaşığı toz tarçın
  • 1+ 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1+ 1/2 çay kaşığı tuz
  • 3/4 çay kaşığı toz kakule
  • 1+ 1/2 cup yumuşak bitkisel margarin
  • 1+ 1/2 cup şeker
  • 3 büyük yumurta
  • 3/4 cup pekmez

Evi Yapıştırmak İçin Gerekli Harç (Royal Icing)

  • 3 yumurta akı
  • 1/2 çay kaşığı krem tartar
  • 3,5 - 4 cup arası pudra şekeri (bu miktar yumurta akı gramajına bağlı olarak değişmektedir. 3 bardaktan sonra azar azar eklemelisiniz.)

Evi süslemek İçin Yenilebilir Her Türlü Şeker, Draje ve Jelibon

  • Renkli draje
  • Renkli jel şeker
  • Yıldız şekilli jeller
  • Renkli marshmollowlar
  • Yeşil şeker hamuru
  • Gri şeker hamuru
  • Hazır, şekerden köpek, tavuk figürleri

Diğer Malzemeler

  • Evin üzerinde durması için bir adet stand
  • Stand kaplamak için parlak kağıtlar
  • Selobant ve yapıştırıcılar

Kurabiye Evin Parçalarının Yapımı

Hamuru hazırlamak için, oldukça derin bir kapta, un , karbonat, tuz ve baharatları harmanlayın. Miksere yumuşamış margarini koyun ve krema haline gelene kadar mikserle çırpın. Şekeri ilave edin ve çırpmaya devam edin. yumurtaları, her seferinde, birer tane olmak üzere ekleyin ve iyice karıştırarak, yağa yedirin.

Mikserin en yüksek hızında, yavaş yavaş pekmezi ilave edin ve iyice karıştırın. Unlu karışımı, 4 parçaya ayırın ve her defasında bir parçasını ekleyerek, düşük mikser hızında, hamur haline gelene kadar karıştırın.

Hamuru 6 parçaya ayırın ve buzdolabında bir gece bekletin. 6 parçanın ikisi evin ön ve arka duvarları, diğer ikisi yan duvarları ve son ikisi de çatısı olarak kullanılır.

Ertesi gun, hamurun her bir parçasını, tepsinizin büyüklüğünde, ayrı yağlı kağıt üzerinde açarak, kalıplarınız yardımıyla, bir bıçakla kesin, fazla kısımları çıkarın. Evin pencerelerini ve kapısını çıkarın. Pencere yerine, birer adet değişik renkte jelibon şekerlerden yerleştirin ve yağlı kağıtla beraber, fırın tepsinize yerleştirerek, 160 C de 15-20 dakika kadar, kurabiye kenarları hafif kahverengiye dönünceye kadar pişirin. Soğutun.

Kalan hamurlardan, evin etrafına dekor yapmak için, istediğiniz kurabiye kalıbıyla şekiller yapabilirsiniz. Ben 2 adet (gingerbread man) zencefilli adam, 2 adet çam ağacı , 1 adet çan, 2 adette baston yaptım.

Ev kalıbı olarak patrywiz sitesinde gördüğüm bu çiftlik evini kullandım. Bu kalıpları internetten indirdim ve yazıcıdan basarak kullandım. Internette google dan aradığınızda, başka kalıplarda bulmanız mümkün.

Kurabiye Ev Harcının (Royal Icing) Yapımı

Derin bir mikser kabında, 3 adet yumurta beyazını, krem tartar ile beraber, yüksek devirde, köpük köpük olana kadar çırpın. Azar azar şekeri ilave edin ve çırpmaya devam edin. Koyuca bir icing elde edin. Ne kadar koyu olursa, o kadar daha hızlı yapıştırır ve kurur.

Hazırlanan icingi, bir sıkma torbasına koyun ve kullanmak için hazır bekletin. Kullanmayacaksanız, kurumaması için, yaş bir bezle her tarafını sıkıca sarın.

Kurabiye Evin Yapımı

Soğuyan kurabiye evin duvarlarını, kenarları örtüşecek şekilde, fazla parçaları, çıkıntıları, keskin bir bıçak yardımıyla, yavaşça bastırmadan traşlanır. Bu aşamada çok dikkatli olmak gerekmektedir.

Bir parça fazla basınç, ev duvarlarını çatlatabilir ve keyfinizi kaçırabilir.

Diğer yandan evin standı, kaplanarak hazır hale getirilir. Ve üzerine fırça ile bir miktar, harç(icing) sürülür. Bu yerde kar görünümü yaratacaktır. Evi standın üzerine yerleştireceğiniz bölgeye, evin duvarlarının altına gelecek şekilde bolca harçtan sürülür ve önce arka duvar bu harcın üzerine yerleştirilir. Duvarın harçla temas ettiği çizgi boyunca, önlü arkalı olmak üzere, sıkma torbası ile tekrar harç sürülür ve bir bardak yardımı ile duvarı destekleyerek kuruması beklenir.

Sonra evin yan duvarları aynı metotla yerleştirilir ve her iki yan duvarın, arka duvarla birleştiği hat boyunca harçtan sıkılır ve yan duvarlar birer bardak yardımıyla desteklenir. Bir süre sonra, ön duvar yerlestirilir, bir bardak yardımıyla desteklenir ve bir gece kurumaya bırakılır.

Ertesi gün, evin 2 çatı parçası, çatıların ev duvarları ile birleştiği yere bol miktarda harç sürülerek ve altlarına birer bardak konularak birleştirilir. Bardak, destek yaparak, çatı parçalarının, ağırlıklarından dolayı düşmesini engelleyecektir. Bu şekilde de 1 gece bekletilir.

Nihayet evimiz süslemeye hazır hale gelmiştir. Kalan harcımız ve renkli şekerlemelerimizle, kendi evinizi yaratabilirsiniz.

Çanı süsleyerek evin damına asabilirsiniz.Ağaçlarınızı yeşil şeker hamuru ile kaplayabilir, gri şeker hamuru ile kaya parçaları yaparak, bunları bahçeye yerleştirebilirsiniz. Şekerden hazır köpek ve tavukları çiftlik bahçesine gelişi güzel dağıtarak yerleştirebilirsiniz.

Gingerbread man, kurabiye adam olmadan, gingerbread house, kurabiye ev olur mu?. Olmaz tabii. Kurabiye adamlarınızı, giydirerek evinizin bahçesine yerleştirebilirsiniz.



Evin girişine, bisküviden, taşlar yaparak, üzerini karla kaplayabilirsiniz. Evin önüne çiçek tarhı yapabilirsiniz.Evinizin yanları da bir o kadar güzel olmalı..


67 yorum:

ufukmutfakta dedi ki...

Feyhan, ellerine sağlık çok güzel olmuş. Çok uğraştığın vede özendiğin belli.Detaylar unutulmamış:) Bu arada bu gün seninle pişti olmuşuz. Bende Kurabiye ev yayınladım:)Sevgilerimle.....

ufukmutfakta dedi ki...

Yazmayı unuttum, sayfanın rengi bir harika.....

Leziz Tarifler dedi ki...

Ufuk'cum, ne tesadüf. Ama hiç şaşırmadım. Tam kurabiye ev zamanı. Senin evini ziyaret edeyim bende. Övgüler için teşekkürler canım.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Feyhan'cığım,
Çok çok güzel olmuş kurabiye evin. Görünce bayıldım. Ne sabır, ne emek hayran olmamak elde değil.Ellerine sağlık.
Benim h.cevizli makaronların tarifini ekledim. Cocoron lafı da hindistan cevizinden dolayı benim uydurmam oldu biraz. Yine h.cevizi ile yapılan coco kurabiyenin tarifi de var blogda. Yanlış anlama tarifini yazmam için öyle defalarca yorum yazman gerekmiyor.
Hani sadece ben uydurduğum için öyle demiştim. Sen iste ben hemen yazarım. Ancak bilg. problemler halen çözülemediği için geç kaldım tarifi yazmakta.
Geçmiş de olsa ben de senin bayramını kutlar sağlık ve mutlulukla nice bayramlar dilerim.
Sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

MUTLU BAYRAMLAR

Kurban bayraminizi Kutlar . Sevdiklerinle beraber nice mutlu bayramlar gecirmeni herseyin gonlunce olmasini dilerim.
sevgiler

pasta ev muhtesem olmus canim ellerine saglik

Leziz Tarifler dedi ki...

Sevgili Işıl'cım, ziyaretine çok sevindim. Cocoron kelimesine bayıldım. Tarif için teşekkürler. Sevgiler..

Leziz Tarifler dedi ki...

Sevgili Özgül, bayram tebriğin için teşekkür ederim. Evimi beğendiğine sevindim. Sevgiler...

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Feyhan,

Sayfanın rengi çok güzel.
Ama kurabiye ev muhteşem, aşçılık ve mühendislik eseri olmuş. O hoş kokular ve renkli bir dünya içindeymişim gibi oldu, anılar ve kokularla beraber.
Ellerine sağlık. Sevgilerimle.

Leziz Tarifler dedi ki...

Betül'cüm, sayfamın yeni yüzünü beğenmene çok sevindim. Aslında hala biraz kararsızım. Beyaz mı, mor mu. Beyaz daha bir ferahlık veriyor insana gibi. Ama mor da çok canlı gösteriyor. Bakalım, 2008 e girmeden netleştiririm diye umuyorum. Evimi beğendiğine ve mühendislik harikası bulmana çok sevindim. Teşekkür ederim. Sevgilerimi yolluyorum bende..

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Harika olmuş bayıldım. Renk renk içi açılıyor insanın.
Çok teşekkür ederim bu güzel tarifle katılımın için Feyhan'cığım.
Sevgiler,

nes-kafe dedi ki...

Sayfanın rengide Kurabiye evde çok güzel olmuş ellerine sağlık. Bende hamurumu hazırladım inşaata bugun başlayacağım sanırım :))))

Leziz Tarifler dedi ki...

Teşekkürler sevgili Burçin. Zencefilli evle, senin etkinliğine katılmak benim için bir zevk. Sevgiler..

Leziz Tarifler dedi ki...

Teşekkürler Nes. Evinin yapımında kolaylıklar diliyorum sana. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

mükemmel,tek kelimeyle harika olmuş.sabah sabah iştahımızı kabarttın.çok emek vermişsin,ellerine sağlık.bir de bu eve harcadığın zamanı bize de aradabir harcasan çok sevineceğiz.seni seviyoruz.Zeynep ve Fatoş

Leziz Tarifler dedi ki...

Ben de sizleri çok seviyorum. İyi ki varsınız sevgili Fatoş ve Zeynep'cim...

Adsız dedi ki...

feyhan halacım sen ne yaptın böyle?
gözlerime inanamadm aynısını istiyorummmm seni çok seviyorummm biricik halam elif

Leziz Tarifler dedi ki...

Elif'cim, çok mu beğendin. Aynısını sana yaparım merak etme...:))). Kucaklıyorum seni...

Adsız dedi ki...

Mühendis eli değmiş belli. Zaten oldum olası bu gingerbread'ı çok severim Batur'ların okulda yılbaşlarında dağıtıyorlar eve getirdiğinde çaktırmadan 1-2 sini götürüyorum.
header'ın güzel fakat boyutlarından dolayı yükseklik deformasyonu var.
Sevgiler,
Ahmet

Leziz Tarifler dedi ki...

Sevgili Ahmet, ben istemediğim halde header da maalesef deformasyon oldu. Çünkü standard jpeg resmi, photoshop ile kasmak zorunda kaldım. Photoshop u da maalesef çok acemice kullanıyorum. Biraz daha üzerine eğilmem lazım sanırım.
Varmı önerin?. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Eminim Arda paşam böyle bir evde yaşayabilmek için bütün arabalarını verirdi :) de ev ne kadar dayanırdı onu bilemem :)

Bütün detaylarıyla çok ihtişamlı bir ev olmuş Feycancım..Ellerine emeğine bin sağlık

Adsız dedi ki...

kurabiye evin senin kadar tatlı ve güzel olmuş sevgiyle kucaklıyoruz. teomam fatoş

Leziz Tarifler dedi ki...

Sevgili Burçin, minik Arda arabalarını vermeden ben ona evimi istediği zaman ödünç verebilirim..:) Çok teşekkürler.Sevgiler..

Leziz Tarifler dedi ki...

Teoman ağbicim ve Fatoş'cum, güzel iltifatlarınız için çok teşekkür ederim. Sevgiler..

Leziz Tarifler dedi ki...

Teoman ağbicim ve Fatoş'cum, güzel iltifatlarınız için çok teşekkür ederim. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Sitenizin bu hali bir harika olmuş zaten müzikte bu güzelliği tamamlıyor :))

Kurabiye ev için tek kelime söyleyebilirim. Sanatla,lezzetin bir arada oldugu böylesine güzel bir şey şimdiye kadar hiç görmedim..

Ellerinize sağlık...

Leziz Tarifler dedi ki...

Ayça'cım, sabah sabah beni havalara uçurdun. Çok naziksin. Teşekkür ederim. Sevgiler..

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Sevgili FEYHAN SAYFAN BU HALİ ÇOK GUZEL OLMUŞ.KURABIYE EVİNE BAYILDIM.ELLERİNE SAĞLIK.KUCAK DOLUSU SEVGİLER..

daimamutfak dedi ki...

Feyhancığım çok uğraşmışsın ellerine sağlık.Sayfanıda çok beğendim.Yeni yıla uyğun bir pasta olmuş çok hoş..yeni yılını kutlarım.Sağlık mutluluk dilerim..sevgiler

Leziz Tarifler dedi ki...

Neriman'cım, sayfamı ve evimi beğendiğine çok sevindim. Yeni yıl hepimiz için hayırlı olsun. Sevgiler..

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Sana ve ailene 2008 yılı uğur, sağlık, huzur ve mutluluk getirsin. Mutlu yıllar dilerim.
Sevgiler..

Tijen dedi ki...

Kurabiye evlerle ilgili bir hikaye biliyordum ama hatırlayamadım şimdi Feyhan'cığım. Yok yok Hansel ve Gratel değil, başka bir şey...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Feyhan'cigim , tek kelime ile harika...

Burada da simdi her yerde boyle kurabiyeler var, tam zamani.

Cok guzel, sevgilerimi gonderiyorum.

Leziz Tarifler dedi ki...

Aybike'cim, ne güzeldir kimbilir senin oralar şimdi, her yer zencefl kokar, rengarenkdir. Çok teşekkür ederim. Ben de sana sevgileri yolluyorum.

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Feyhan bende bu bayram tatilinde gingerbread house yapmak için oğluma söz vermiştim.Ama maalesef kötü bir bayram geçirdik.Belki bu hafta sonu yapabilirsem denemek istiyorum.Senin de ellerine sağlık çok güzel detaylandırmışsın.sevgiler...

Saliha dedi ki...

yılbaşını hıç ama hıç sevmeme ve tasvip etmeme (yabancıların kutlayıs amacından ötürü)ragmen bu eve bayıldım feyhan...inanki su 2 gundur gordugum kurabıye evlerınden en sevımlısı ve guzel suslusu...eee tabıı sen yaparsında olmazmı becerıklı arkadasım benım:)ellerıne saglık..

Saliha dedi ki...

ya bu arada ben blogun bu rengını sevdım,iç açıyor..bana bı ugra bak banımkı nasıl olmus:))

Yemekbahane dedi ki...

Bu evden ben de yaptım ama bu kadar guzel olmadı cunku anlattıgın her turlu aksilik tek tek basıma geldi.Ellerine sağlık.Harika bir iş çıkarmışsın ortaya.
Sevgiler
Müge

Bocuruk dedi ki...

Ne büyük bir emek! Ama değmiş. Bayıldım, bayıldım, bayıldım. Yapamam ya, yapsam ve kızlara hep okuduğum hansel ve gretel deki ev bu desem diye geçirdim aklımdan. Ellerine sağlık. Hakikaten insan yemeye kıyamaz bu güzelliği.
Sevgilerimle...

lezzetlilerim dedi ki...

Feyhancım günaydınlar canım
Akşam sorunu giderdik ve bende sana teşekkür için geleyim dedim. Aman Allahım neler yapmışsın. Gerçektende bir sanat eseri derecesinde güzel olmuş. Merak etimde canım bu kurabiye evi kim indirdi mideye hiç acımadan acaba. Yardımların için tekrar teşekkkürler arkadaşım. Görüşmek dileğiyle sevgiler

MMO dedi ki...

Feyhaaan,
Beni evlat edinir misin? :)))
Tek kelimeyle muhteşem olmuş yahu!Bayıldım, bayıldım..
Bu arada şimdiden mutlu yıllar! :)
Sevgiler..

gülizar dedi ki...

ellerine sağlık feyhancığım çok güzel kurabiye evin.Çok özenle uğraşıldığı belli.ellerine sağlık..

ozlemhan dedi ki...

Gördüğüm en güzel evlerden bir tanesi anlatımın en ince detaylarıyla süper olmuş ellerine emeğine sağlık

NiNo dedi ki...

sagliklili mutlu huzurlu hayirli bir yeni yil dilerim
yeni yilda tum istekleriniz gercek olsun

sevgiler
nino

NiNo dedi ki...

cok guzel olmus cnaim

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Sana ve ailene 2008 yılı uğur, sağlık, huzur ve mutluluk getirsin. Mutlu yıllar dilerim.
Sevgiler..

meleginmarifetleri dedi ki...

süpeeer olmuş feyhancım ellerine sağlık çok beğendim bende yapmıştım çok eskiden
mutlu yıllar dilerim bayyy öptüm

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Arkadaşım ev süper olmuş. 3.5 yaşındaki torunum gördü ve annane bu ormandaki devin evinden olmuş, dedi. Gerçekten masallardaki pasta evler gibi. Harika. Ellerinize sağlık.
Yeni yılınız kutlu olsun.
guldenelkan.blogcu.com

ebrulitatlar dedi ki...

Feyhan'cım çok güzel bu kurabiye evler. Birkaç bloktada gördüm. Ellerine kollarına sağlık. Yeni yılını kutlarım. Sevgiler..

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Ellerine sağlık kurabiye ev çok eğlenceli olmuş. Şeker gibi çok güzel. Mutlu yıllar diliyorum.Sevgiler.....

elma şekeri dedi ki...

Şeker gibi tatlı, masal gibi güzel bir yıl diliyorum..

elma şekeri dedi ki...

Şeker gibi tatlı, masal gibi güzel bir yıl diliyorum..

Eya dedi ki...

Feyhancigim...

Ne diyebilirim ki...bir sanat eseri cikmis ortaya. Dedigin gibi yemeye kiyamazsin.
Ellerine saglik...

Mutlu yillar diliyorm, bol lezzetli günlerde bulusmak dilegi ile...

Zehra

Adsız dedi ki...

Gostei muito desse post e seu blog é muito interessante, vou passar por aqui sempre =) Depois dá uma passada lá no meu site, que é sobre o CresceNet, espero que goste. O endereço dele é http://www.provedorcrescenet.com . Um abraço.

sekergibi dedi ki...

feyhan
şekercim
bu ne sabır bende kaç gündür niyetliyim ama
cesaret edemiyorum.
bu arada siten harika olmuş.
ellerine sağlık

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Her yeniyıl bir başka güzel.. 2008 yeniyıl sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsın. Yeniyılınız kutlu olsun

hatice dedi ki...

FEYHAN'CIĞIM SAĞLIKLI, BAŞARILI VE MUTLU BİR YENİ YIL DİLEĞİYLE SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM......
NE MUHTEŞEM BİŞEY BÖYLE ELLERİNE EMEĞİNE SAĞLIK...

Aybike Ceylan dedi ki...

Yeni yilinizi kutluyor, daha nice guzel ve saglikli yillara hep birlikte diyorum.

Yeni yiliniz kutlu ve mutlu olsun.

Sevgilerimi gonderiyorum.

Aynur dedi ki...

Yeni yilin size ve tüm sevdiklerinize saglik, mutluluk, nese, basari, bolca para, sevgi ve huzur getirmesini dilerim. Mutlu Yillar...


www.aynurdantarifler.blogspot.com

Damak Tadı dedi ki...

Feyhan'cığım,
Sayfanın tonları çok hoş olmuş,iyi günlerde zevkli paylaşımlarda kullan canım..))

Kurabiye evin tek kelime ile harika olmuş,ellerine sağlık..Arkadaşların blogların görünce bende istedim yapmayı,fakat şu aralar çok uğraştırıcı şeylerle ilgilenemiyorum..Bu tür evleri yapmak maharet ister canım.Yıllar önce bende denemiştim bilirim..))Harikasın canım benim..

Sana ve ailene mutlu,sağlıklı ve huzurlu bir yıl diliyorum..

Sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Umarım yazdığım yorum ulaşmıştır sana tatlım..

Yunkabu dedi ki...

Ellerine, emegine saglik. Vallahi yenmez bu. Seyirlik olmus tam:)
fulya

Adsız dedi ki...

Yeni yılınız kutlu olsun...
Sevdiklerinizle,ailenizle birlikte başarılı bol kazançlı,sağlık ve mutluluk dolu bir sene dileriz...

ayca ve tugce

Yaren dedi ki...

Yeni yilin kutlu olsun,tüm güzellikler yaninda olsun,ailenle saglikli huzurlu bir yil diliyorum.Ayrica kurabiye ev harika olmus,yani ben bunu kiyipta yiyemezdim vallahi.Ellerine salgik .

Ilker Erdem dedi ki...

Cok emek verilmis ellerinize saglik. cok guzel olmus.

Ilker Erdem dedi ki...

Cok emek verilmis ellerinize saglik. cok guzel olmus.

Leziz Tarifler dedi ki...

Yorum bırakan tüm dostlarıma teşekkür ederim. Sevgiler..

BiYeBi dedi ki...

Krem tartar nedir bilmiyorum...yerine ne kullanabiliriz.. Nişasta olur mu..teşekkür ederim...