8 Aralık 2007

Tuzlu Kurabiye, Dereotlu Kurabiye ve Schumann Rezonansı

Geçen yazımda zamanın çok hızlı geçtiğini ve yetişemediğimi belirtmiştim.

Çok sevdiğim Reiki hocam, Gülbahar Yeni ile bu konuyu paylaşmıştım ve bana zamanın artık eskisi gibi olmadığını, 1 gün 24 saat olsa da, saat kavramının arkasında bulunan değerler de değişim olduğunu söyledi.

Biraz inceleme yaptım ve SCHUMANN REZONANSI'nı buldum.

Schumann Rezonansı (Dünyanın nabzı veya kalp atışı), 1945’de Alman fizikçi Schumann tarafından bulundu, Rezonans, dünya yüzeyi ile 55 km. yüksekliğindeki iyonosfer arasında ölçümlenmektedir. Kurama göre güneşin 11 yıllık periyodları, rezonansı etkilemektedir. Son yıllardaki incelemelere göre rezonans hızla artmakta. Değer olarak kullanılan 7.8 (devir/saniye) sayısı, şimdilerde 12’ye ulaşmış. Bilimsel olarak bu sayı 13’e ulaşırsa, dünyanın dönüşü duracak ve tersine dönmeye başlayacak. Aynı anda dünyanın manyetik alanı da azalacak. Son yıllardaki doğal afetler, bu gelişmeler yüzünden. Yine iddialara göre, bu hız arttıkça 24 saatlik bir günü, 16 saat yaşıyor zannediyoruz.

Daha detaylı teknik bilgi için; merak edenlere şu linki tavsiye ederim.

Gelelim tuzlu kurabiyelerimize...:)))

Bu lezzetli kurabiyenin tarifi, çok sevdiğim bir arkadaşıma, Fatoş' a ait.
Öyle güzel oluyormuş ve ağızda dağılıyormuş ki, Fatoş, anlata anlata bitiremedi.

Ben de denedim, çok beğendim ve sizlerle paylaşmak istedim. Gerçekten ağıza atıldığı anda, dişleri yormadan, bir iki damak darbesiyle hemen dağılıyor..:))



Fatoş'un ölçüsünden 2 kez yaptım. Birini orjinal haliyle bırakıp, diğerini kendime göre değiştirdim. Dereotu çok sevdiğim için, dereotu koydum. Ve ortaya iki değişik tarif çıktı.

Üstteki resimde de alt kattakiler dereotlu olanlar, üst kattakiler orjinal tarif ile yapılanlar..

Tuzlu Kurabiye İçin Malzemeler

  • 125 gr tereyağı
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 kahve fincanı sirke (işte işin sırrı!!)
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 yumurta beyazı
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 3 tatlı kaşığı şeker
  • Aldığı kadar un
  • Üzeri için susam

Dereotlu Kurabiye İçin İlave Malzemeler

  • Tuzlu Kurabiye için olan malzemelerin tamamı
  • 1 demet yıkanmış, kurulanmış ve ince doğranmış dereotu
  • 100 gr beyaz peynir
  • Üzeri için haşhaş

Kurabiyelerin Hazırlanışı

Tereyağ ve yumurta oda sıcaklığına getirilir. Ve 1 yumurtanın beyazı hariç, tüm malzemeler karıştırılır ve hamur haline gelene kadar yoğurulur.

İster kalıpla, ister elle şekil verilir. Üzerlerine yumurta akı sürülür ve susam veya haşhaş serpilerek 175 C fırında yarım saat kadar pişirilir.

Kurabiyeler piştiğinde çok gevrek olmakla beraber, 2.günden sonra çabuk bayatlıyorlar. Bundan dolayı, az ölçülerde pişirip, tüketmek daha uygun olacaktır. Kalabalık bir aile değilseniz, tuzlu kurabiye2de verilen malzemelerin yarısı sizin için daha uygun olacaktır.

Cumartesi gününüzün güzel geçmesi dileğiyle...Sevgiler...

6 yorum:

ebruakin dedi ki...

Selamlar Feyhan Hanım,

Schumann Rezonansı bilgileri çok ilginç gerçekten. Böyle haberler duyunca da insan kendinden çok çocukları için endişeleniyor ister istemez.

Dilerim ne biz, ne çocuklarımız kötü olaylarla, afetlerle karşılaşmayız.

Bilgiler için teşekkür ediyorum.

Kurabiyeleriniz de enfes görünüyor. Sizin de, tarifi aldığınız arkadaşınızın da ellerine sağlık.

Sevgiler...

Leziz Tarifler dedi ki...

Merhaba Ebru, ziyaretime hoşgeldin. Umarım çocuklarımıza, çocukluğumuzdaki gibi güzel bir dünya bırakabiliriz. Teşekkürler. Sevgiler..

Tijen dedi ki...

Oh pek güzel komşucuğum. Bir tariften ne çok tarif çıkarılabiliyor değil mi? İstesen daha kimbilir neler yaratırdın.

Leziz Tarifler dedi ki...

Tijen'cim çok haklısın. Sevgiler..

Mutfak Havlusu dedi ki...

biz bu ikiliyi alalım:)
hepsini afiyetle sıcacık çayla içelim:)

Adsız dedi ki...

sayfanızda keyili bir gezinti yaptım herşey çok güzeldi ellerinize sağlık
size rahatlıkla ulaşabilmem için bağlantılarıma da ekledim
hoşçakalın
özlem özdek

www.1976ozdek.blogcu.com