11 Aralık 2007

Hindistan Cevizli, Bitter Çikolatalı Muffin

Buzdolabımda önceden almış olduğum ve uzun zamandır kullanmayı düşündüğüm, konserve hindistan cevizi sütü vardı.

Nihayet içimden bu sütü kullanmak geldi, çeşitli sitelere baktım ve hiç bir şey aklıma yatmadı. Döndüm dolaştım ve sonunda standart muffin tarifimi, hindistan cevizine uyarlamaya karar verdim.

Daha önce yayınlamış olduğum Bol Çikolatalı Muffin tarifini hindistan cevizine uyarladım. Ortaya çok lezzetli muffinler çıktı.

Muffinlerin üzerine, Aralık ayına uygun bir tema olmasını da göz önüne alarak, kar dekoru yaratması için, hindistan cevizinden glazür (topping) yapmak istedim.

Hindistan cevizli glazür tarifini internetten, yabancı bir siteden buldum. Denedim ve çok beğendim. Sizlerle de paylaşayım istedim..

Resimde de görüldüğü gibi, muffinlerin yarısını hindistan cevizi ile, diğer yarısını ise glazürle süsledim...

Muffin

Malzemeler

  • 90 gr eritilip ılık bekletilmiş tereyağı
  • 375 gr kekun
  • 50 gr hindistan cevizi
  • 165 gr toz şeker (ben ya pudra şeker kullanıyorum ya da toz şekeri rondodan geçiriyorum.)
  • 1 yumurta
  • 400 ml hindistan cevizi sütü
  • 220 gr irice doğranmış bitter çikolata
Hazırlanışı

12 adet derince muffin veya brownie kalıbının içine küçük kek kağıtlarından yerleştirin veya yağlayın.

Yukarıda yazılı olan tüm malzemeleri, geniş bir kapta, birbirleriyle karışana kadar, büyük bir metal veya tahta kaşıkla karıştırın.

Her bir kalıbın 2/3 ünü dolduracak kadar karışımdan, kaşıkla kaplara koyun.160 dereceye ısıtılmış fırında 30 dk. pişirin.Soğuduktan sonra, kaplarından çıkartın.

İsterseniz üzerini hindistan cevizi, ya da benim yaptığım gibi hindistan cevizli glazür ile süsleyin.

Hindistan Cevizli Glazür
Bu miktar biraz fazlaca oluyor. Muffin süslemelerinde, bunun yarısı yeterli gelecektir. Fakat bütün bir kek sıvanacaksa, o zaman verilen ölçüler daha uygun olacaktır.

Malzemeler
  • 2 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı su
  • 2 kar haline getirilmiş yumurta beyazı
  • 1,5 su bardağı hindistan cevizi rendesi

Hazırlanışı

Şekeri ve suyu şerbet haline gelene kadar kaynatın. Hazır hale gelip gelmediğini test etmek için, bir aşık yardımıyla, bir parça şurubu alın ve yavaşça içinde soğuk su bulunan bir kaba dökün.

Eğer şerbet damlası, soğuk suyun içinde, iplik iplik dağılırsa, şerbetimiz istenilen kıvama gelmiş demektir.

Şerbet ocaktan alıp, sıcakken, mikserin düşük devriyle çırpılarak, her seferinde bir kaşık olmak üzere yumurta beyazına eklenir. Karışım gittikçe büyüyeceği için, baştan büyükçe bir kap kullanılsa daha iyi olur.

Tüm şerbet, yumurta beyazına yedirilince, hindistan cevizi eklenir ve soğumaya bırakılır. Glazür kıvamlı hale geldiğinde, istenildiği şekilde kullanılır.

Ben glazürü hazırlarken, bir hata yapmışım..:) Bunu tarifi yazarken anladım. Kullandığım hindistan cevizi miktarını, 1,5 su bardağı yerine, 1 su bardağı kullandığımdan dolayı sanırım daha sıvı kıvamlı oldu. Fakat bu haliyle bile muffin üzerinde güzel bir görüntü oluşturdu.

Sanırım 1,5 su bardağı kullanmış olsaydım, krema sıkma torbası ile, üzerine daha bol miktar sıkabilecektim.

23 yorum:

MİNELİ dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika olmuş.Sevgilerimle.

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Nefis görünüyor Feyhan'cığım. Temayı da çok iyi düşünmüşsün gerçekten. Ellerine sağlık...

daimamutfak dedi ki...

Sevgili feyhan ellerine sağlık.Nedense bende son zamanlarda top kekleri çok sever oldum..sevgiler

Leziz Tarifler dedi ki...

Merhaba Mineli, ziyaretin için teşekkür ederim.

Leziz Tarifler dedi ki...

Sevgili Burçin, yeni yıl çalışmaları çok zevkli, kar konsepti ile bütünleşince çok güzel fikirler ortaya çıkabiliyor. Sevgiler..

Leziz Tarifler dedi ki...

Sevgili Neriman, hoşgeldin, top kekler bayağı bir şirin oluyorlar. Porsiyonluk olduğundna servisi de pek bir şık oluyor değilmi?. Sevgiler..

Tijen dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım. Hindistancevizi sütü ilginç bir malzeme değil mi? Ben de onunla bir helva yapmıştım, nefis olmuştu (çok yağlı olduğu için onu kullanınca yağ kullanmamıştım tabii)

Yaren dedi ki...

Harika görünüyor,ne cok severim hindistan cevisle olan lezzetleri.Ellerine saglik

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Feyhan,

Ziyaretin için teşekkür ederim. Çok güzel şeyler var sitende. Muffinlerde enfes görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

slm:)
ziyaretiniz için çok teşekkür ederim herzaman beklerim bu arada muffinler çok şirin olmuşlar ellerinize sağlık sevgiler

Unknown dedi ki...

Daha önce kuzenimin hindistancevizi sütü ile yaptığı muffinleri tatma şansın olmuştu..Ellerine sağlık Feyhan abla farklı bir tarif olmuş..

Damak Tadı dedi ki...

Bence çok iyi yapmışsın bu muffinleri yapmakla canım.Görüntüleri muhteşem,ellerine sağlık.Benim çok hoşuma gittiler bu sevimli muffincikler.Denemeyi çok isterim zira bende de h.sütünden var..))
Canım,pidelerin hamurunu sormuşsun.Sabah kalktığından hamuru mayalarsan o yapacağın zamana kadar mayalanmış olur.Ayrıca kapalı kıymalısını da yapabilirsin.Her türlü içle yapılıyor bence..

Seni en kocamanından öpüyorum tatlı Feyhan'cığım.Sevgilerle

hatice dedi ki...

Feyhan'cığım harika olmuşlar, hemde çikolatalı..ellerine sağlık..sevgiler..

Adsız dedi ki...

Bunlar nasıl bu kadar kabarmış böle Feyhancım..Walla hindistancevizi bombası gibi olmuş :) NEfis görünüyor nefisss....Ellerine sağlık

Öpüldünüsssssss

banu kırmızıgül dedi ki...

merhaba canım,
ellerine sağlık nefis olmus. tariflerin herbiri ayrı leziz görunuyor.
sevgilermle..

Baharcicegi dedi ki...

Hindistan cevizi muffinlerde,pastalarda hem hafif oluyor gemde aromatik bir tad veriyor,glazuru ben pudra sekeriyle yapiyordum bir dahakine sizin tarifle deneyecegim,elinize saglik muffinle yumusacik iyi kabarmislar

Adsız dedi ki...

Feyhan'cım nefis görünümlü, mis kokulu kekler olmuşlar. Ellerine sağlık. Sevgiler..

ebrulitatlar

anneminkizıyim dedi ki...

Merhaba canim, harika bir mufens olmus elleriniz dert görmesin, muffensi bende cok seviyrum, sizinki de muhtesem görünüyor. Ayrica profilinizde Matamatik mühedizi ldugunuzu gördüm cok hosuma gitti. benim büyük kizimda burda matamtik ve kimyayi okuyor, matamatikte cok zorlaniyor, ne güzel siz bu isin uzmani olmussunuz, basarilar, insallah kizimda basarir, sevgiler....

Unknown dedi ki...

Merhaba.Muffinler harika görünüyor,çok güzel kabarmışlar..Ellerinize sağlık.
Ayrıca ziyaretiniz ve yorumunuzdan dolayı çok teşekkür ederim.
Herzaman görüşmek dileğiyle..
Sevgiler..

Leziz Sofralar dedi ki...

Feyhan'cim ellerine saglik canim,ayni hindistan cevizi sütü konservesini esimde kokteyl yapmak icin aldi ve simdiye dek kullanmadi zaten unuttuda varligini :))bende karsisina böyle bir muffinle ciksam aceba güzel bir sürpriz olumu onun icin? (kesinlikle olur:)) ellerine saglik canim deneyecegim,sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Feyhan'cigim ,

Ellerine saglik, hic denememistim.
uzanip aldim bir tane, keske:(

Sevgilerimi yolluyorum.

NiNo dedi ki...

cok guzel olmus ellerine saglik

Leziz Tarifler dedi ki...

Çok sevgili arkadaşlarım, vakit darlığından tek tek yanıt yazamadığım için beni lütfen mazur görün. Tek tek hepinize teşekkür ediyorum. Çok ama çok naziksiniz. Kocaman sevgiler...