17 Aralık 2007

Güveçte Hamsili Pilav

Karadeniz'le hiç ilgim ve alakam olmadığı halde, Karadeniz yemeklerine çok bayılırım.
Özellikle hamsili pilav dediniz mi orada duracaksınız. O nasıl bir lezzettir öyle...:)

Balık ve pilav belki bazılarınıza çok ters gelebilir ama herkesin bence hayatında bir kez bile olsa hamsili pilav yemesini öneririm!!!.


Karadeniz hamsisinin en bol ve ucuz olduğu bu günlerde, hamsili pilav pişirmek benim için farz oldu.
Geçenlerde yaptığım zeytinyağlı dolma içinden artan iç pilavı, deepfreeze de saklıyordum. Beşiktaş Çarşısı'ndaki balıkçılarda da hamsiyi görür görmez, hemen bu içi değerlendirip, hamsili pilav yapmak aklıma geldi ve aldım.

Genelde tepside yaparken, bu sefer porsiyonluk olarak ve güveçte yapmak aklıma geliverdi birden.

Büyük bir heyecanla eve geldim, hamsileri temizledim, kılçıklarını aldım. Buzluktan dolma içini çıkardım. Güveçlerimi yağladım. Ve hamsileri sırayla güveç kabının içini kaplayacak şekilde, önce tabanına, sonra kenarlarından sarkacak şekilde yanlara dizdim ve üzerlerine az miktarda tuz ektim. Tabanı ile kenarın birleştiği dairesel kısmına, extra bir sıra daha dizdim ki, piştikten sonra, servis tabağına ters çevirince şekillerini koruyabilsinler diye.


Sonra her bir güveç kabına, dolma içinden kalan harcımı paylaştırdım ve üzerine tekrar 2 sıra hamsi dizdim, tuzladım ve yanlardan sarkan hamsileri, yukarıya doğru çevirerek, ortada birleştirdim ve birleşme noktalarına birer adet arpacık soğanı koydum.

Güveç kaplarını fırına atmadan önce, birer parça tereyağını üzerlerine paylaştırdım ve 200 derece sıcaklığındaki fırında, fırın tepsisine yerleştirerek, 30-40 dk arası pişirdim.

Piştikten sonra, bir tabak kapatarak, güveçleri ters çevirdim ve yine bu tabak yardımıyla, ters çevirerek servis tabağına naklettim ve bol roka ile süsleyerek servis yaptım.

İyi ki bu şekilde pişirmişim. Hem yemesi, hem sunumu, hem lezzeti daha bir güzel oldu.
Biz çok severek yedik.

18 yorum:

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Ellerine sağlık canım hamsiyi çok severim her şekliyle de yerim ama güveç olarak yemedim. Ben yapamam ama eşime yaptırıp yemeli barii:))

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık feyhan abla balık bizim evde çok pişer ve bende farklı bir lezzet yakalamak için hamsili pilavı denemeyi çok istiyorum...Sevgiler..

Damak Tadı dedi ki...

Feyhan'cığım,hamsili pilavı görünce sayfanda yüzümde gülümseme oluştu..Kendi yöremin yemeklerini görünce birden mutlu oluyorum.Fakat ben hiç sevmem biliyor musun..))Ellerine sağlık canım,enfes görünüyor..
Meksika düğün kurabiyelerin ise ayri bir güzellik.Onları inan çok severim..Kocaman öpüyorum canım Feyhan'ımmmm..


Senin ve ailenin Kurban Bayramınızı en içten dileklerimle tutlar,sağlıklı,mutlu ve huzurlu bir bayram geçirmenizi temenni ederim.

Sevgilerle kal

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Feyhan,

Hamsili pilavı ne kadar özlemişim, görünce anladım. Annem yapardı. Ellerine sağlık.
Mutlu ve huzurlu bir bayram dilerim.
Sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Küskünlerin barıştığı, sevenlerin bir araya geldiği, rahmet ve şefkat dolu günlerin en değerlilerinden olan kurban bayramın kutlu olsun... Ailen ve sevdiklerinle daha nice bereketli, sağlıklı ve huzurlu bayramlar dilerim…

Aybike Ceylan dedi ki...

Ahh Ahh Feyhan'cigim,

Mahvettin beni bu hamsilerle, ellerine saglik arkadasim, bayildim.

Bayramini kutluyor, daha nice bayramlara saglikla, hep birlikte ve huzurla diyorum.

Sevgilerimi gonderiyorum.

Ferah Gülşen dedi ki...

Harika bir sunum eline sağlık.
Bayramınızda kutlu olsun. Hayırlı bayramlar dilerim.

Betül İnce dedi ki...

Sevgili Feyhan,

Merhaba. Daha önce de yorum göndermeye çalıştım, sanırım olmadı, tekrar olursa kusura bakma. Bana annemi hatırlattı, ve ne kadar uzun zamandır yemediğimi farkettim. Ellerine sağlık.
İyi bayramlar. Sevgilerimle.

banu kırmızıgül dedi ki...

canım ellerıne saglık nefıs gorunuyor..
Kurban bayramınızı en içten dileklerimle kutlarım. sağlıklı mutlu bayram geçirmeniz dileğiyle
sevgıler...

Tuba dedi ki...

Feyhan'cigim, oldurdun beni simdi. Nerede bulacagim ben hamsi teee elin Amerikalarinda simdi:))). Ellerine saglik, bir guvecte benim icin afiyetle ye. Ayrica Feyhan'cigim, bayramini da kutlar, nice guzel, mutlu bayramlara saglik icinde ulasmani dilerim. Sevgilerle,

serinmavi dedi ki...

Hayırlı ve huzurlu bir bayram diliyorum...Sevgiler....

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Kurban bayramını candan kutlar sevdıklerinle huzur içinde bır bayram dilerim.Sevgiler

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Feyhan'cığım ellerine sağlık.
Mutlu ve huzurlu bir bayram diliyorum.
Sevgiler,

hatice dedi ki...

Feyhan'cığım, bayram berekettir, umuttur, özlemdir, bayramın kutlu olsun..sevgiler..hamsili pilav muhteşem, harika ellerine sağlık...

ebrulitatlar dedi ki...

Feyhan'cım ailenle ve sevdiklerinle birlikte huzurlu ve sağlıklı bir bayram geçirmeni dilerim. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Hamsiyi severek tüketiyoruz,ama hiç pilavını yapmamıştım, tarifinizi aldım,mutlaka yapacağım...Ellerinize sağlık...

Bayramınız Kutlu olsun...sevdiklerinizle,ailenizle mutlu ve huzurlu bir bayram geçirmenizi dilerim...

Ayca ve Tugce

aslı varmış, aslı yokmuş dedi ki...

Bayramını kutluyorum sevdiklerin ve sevenlerinle mutlu bayramlar canım.Sevgiler...

Leziz Tarifler dedi ki...

Tüm arkadaşlarıma, iyi bayramlar diliyorum ve teşekkür ediyorum.